فرار حدود چهار هزار سرباز سعودی از پادگان‌ها و مراکز مرزی بین عربستان و یمن


فرار حدود چهار هزار سرباز سعودی از پادگان‌ها و مراکز مرزی بین عربستان و یمن

خبرگزاری تسنیم: گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی غربی نشان می‌دهد حدود چهار هزار سرباز سعودی از پادگان‌ها و مراکز مرزی بین عربستان و یمن گریخته‌اند و ارتش سعودی نیز ارتش شکننده‌ای است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل، اطلاعات مهمی را فاش کردند که از شکاف و فروپاشی گسترده در میان نیروهای ارتش سعودی حکایت دارد اما دولت عربستان بر آن سرپوش می‌گذارد و این مسئله از عللی بود که ریاض پایان مأموریت‌های تجاوز طوفان قاطعیت را اعلام کرد.

این منابع گفتند سازمان‌های اطلاعاتی غربی اطلاعاتی را درباره پدیده فرار جمعی از یگان‌ها و پادگان‌های نظامی و مراکزی مرزی با یمن به دست آورده‌اند که دولت سعودی بر این خبرها سرپوش می‌گذارد.

به گفته این منابع، سازمانهای اطلاعاتی غربی تماس‌ها بین فرماندهان نظامی سعودی و وزیر دفاع و فرمانده عملیات طوفان قاطعیت را ردیابی کرده‌اند. این اطلاعات نشان می‌دهد شمار سربازان فراری از پادگانها و مراکزی مرزی عربستان با یمن در جنوب به بیش از 3970  سرباز رسیده است.

اما گزارشهای دیگر از فرار بیش از 10 هزار سرباز از یگانهای نظامی از لشکرهای ارتش و نیروهای گارد ملی حکایت دارد.

بر اساس گزارشهای سازمانهای اطلاعاتی غربی، این عده از سربازان سعودی از پادگانهای مرکز مرزی عاکفه،‌ تیپ چهارم مستقر در جبل بردان، مرکز مرزی الحصن، منطقه الحد الجنوبی در الخوبه، مرکز السد در نجران گریخته‌اند.

ناظران نظامی اتفاق نظر  دارند ارتش عربستان یک ارتش شکننده و قبیله‌ای و فاقد روحیه رزمی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon