حدود یک میلیون کودک از زلزله نپال به شدت آسیب دیده‌اند

حدود یک میلیون کودک از زلزله نپال به شدت آسیب دیده‌اند

خبرگزاری تسنیم: صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف" اعلام کرد که حدود یک میلیون کودک به شدت تحت تاثیر منفی ناشی از زلزله اخیر این کشور قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی یونیسف در حالی از آسیب دیدن یک میلیون کودک در زمین لرزه شدید نپال خبر داده است که عملیات امداد و نجات آسیب دیدگان از این زلزله همچنان ادامه دارد.

آمار قربانیان این زلزله سهمگین تاکنون به بیش از 3200 نفر رسیده است. در حالی که صدها نفر از مردم نپال در چادر یا فضای باز اسکان یافته اند، یونیسف تاکید  کرده است که امدادگران این سازمان بیماری های عفونی را که از راه آب منتقل می شود، زیر نظر دارند.

کریستوفر تیدی سخنگوی یونیسف تصریح کرد که چیزی که الان می دانیم این است که حدود یک میلیون کودک به شدت از این زلزله آسیب دیده اند. مهمترین نگرانی ما در شرایط کنونی، دستیابی به آب و فاضلاب است. ما می دانیم که آب و مواد غذایی در حال تمام شدن است.

بر اثر زلزله سهمگین 7.9 ریشتری روز شنبه تاکنون بیش از 3218 نفر در نپال کشته شده اند. این بدترین فاجعه طبیعی در نپال از سال 1934 میلادی به شمار می رود. در فاجعه سال 1934 نیز بیش از 8500 نفر کشته و 6500 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان