وقف مشارکتی در گیلان گسترش می‌یابد


وقف مشارکتی در گیلان گسترش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به نیاز جامعه برای ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ وقف، گفت: وقف مشارکتی در گیلان گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی ظهر امروز در همایش پنجاه و سومین سال اعطای جایزه بنیاد البرز با هدف تجلیل از 60 دانش آموز نخبه گیلان، با اشاره به هدف برگزاری این همایش، اظهار داشت: در گیلان خیران و واقفان بزرگی وجود دارند که برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه اموال خود را وقف کردند و از محل نیات آنها به نیازمندان کمک می‌شود.

وی با اشاره به اسامی واقفان این استان، افزود: مرحوم حسینعلی البرز 52 سال قبل اموال خود را وقف کرد و نام خود را با این عمل خداپسندانه زنده نگاه داشت و در نامه‌ای به امام خمینی(ره) اموال خود را در راه توسعه و پیشرفت علمی کشور وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه براساس روایات بسیاری از کارها ثواب‌اش از سفر حج و کربلا بیشتر است، گفت: یکی از این اعمال خداپسندانه وقف است که میراثی ماندگار محسوب می‌شود.

عادلی با اشاره به جنایت‌های کشور عربستان، خاطرنشان کرد: عربستان از محل درآمدهای حجاج بر علیه مردم مسلمان و شیعه دنیا استفاده می‌کند در حالی که می‌توان این هزینه‌ها را صرف کارهای خیر و پسندیده کرد.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگ و جمعی و وقف مشارکتی باید در گیلان گسترش یابد، تصریح کرد: تعدادی از افراد خانواده می‌توانند دور هم جمع شوند و ملک و خانه‌ای بخرند و وقف کنند تا از آثار آن مردم بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تصریح بر اینکه حس نوعدوستی و دیگراندیشی در واقفان موج می‌زند، افزود: اداره کل اوقاف با هدف اجرای نیت واقف به فرموده مقام معظم رهبری اجرای عمل امینانه به وقف فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

عادلی با بیان اینکه جامعه امروز بیشتر به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نیاز دارد، گفت: تجلیل از واقفان خیراندیش، انسان‌های باهوشی که جلوتر از زمان خود حرکت می‌کردند یکی دیگر از برنامه‌های مهم اوقاف است.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon