مصرف سموم شیمیایی در تولیدات کشاورزی تحت کنترل باشد


مصرف سموم شیمیایی در تولیدات کشاورزی تحت کنترل باشد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نقش سالم بودن تولیدات کشاورزی در سلامت مردم باید میزان مصرف سموم دفع آفات در مزارع تحت کنترل باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، شهلا میرگلوبیات ظهر امروز در همایش سلامت که به مناسبت هفته سلامت در ساوه برگزار شد، اظهار داشت: باید سلامت مردم به عنوان رکن اصلی توسعه همواره مورد توجه بوده و جهاد کشاورزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقدار مصرف مجاز سموم و کودهای شیمیایی برای تولید محصولات باغی و کشاورزی را تعیین و اعلام کند.

وی افزود: در برنامه پنجم مقرر شده بود تا تولید محصولات ارگانیک به منظور ارتقاء سلامت مردم مورد توجه قرار گرفته که متاسفانه این محقق نشد و از سوی دیگر محصولاتی که به صورت غیرمجاز از سموم و کودهای شیمیایی استفاده کرده‌اند، نباید توزیع شوند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در اربطه با میزان مصرف سموم کشاورزی اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به عوارض آن اگاه شوند، یکی از عوارض سوء سموم شیمیایی در کشاورزی باقی مانده آن در محصولات بوده که یک سوم از بیماری‌های سرطانی کشور با آن مرتبط است.

میرگلوبیات با اشاره به اهمیت امنیت غذایی گفت: با توجه به چالش‎های حوزه سلامت مردم، باید نظارت بر اماکن و صنوف در ارتباط با مواد غذایی انجام تا شعار "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" محقق شود.

وی افزود: همیشه در هر زمینه‎ای از سلامت پیشگیری مقدم بر درمان بوده و با توجه به این امر سلامت، یکی از اولویت‎های دولت است اما در این زمینه به حوزه بهداشت و پیشگیری توجه مطلوبی نشده و باید مسئولان به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث سلامت بسیار مهم بوده و در این زمینه دولت و مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی باهم دارند، اختصاص 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت نشان از توجه و اهمیت به این حوزه دارد.

میرگلوبیات با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم گفت: مسئله نگران کننده دیگر تغییر سبک زندگی مردم و عادات غذایی آنان است که مردم را به سوی مصرف بیشتر و استفاده از مواد غذایی ناسلام و رواج بیمار‎های غیرواگیر پیش برده است.

وی افزود: برای دانشکده علوم پزشکی ساوه ردیف بودجه مستقلی در نظر گرفته شده که با توجه به گستردگی و اهمیت این شهرستان باید توسعه دانشکده از نظر علمی و زیربنایی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon