نخستین مانور تخصصی زلزله در مشهد مقدس برگزار می‌شود


نخستین مانور تخصصی زلزله در مشهد مقدس برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از برگزاری نخستین مانور تخصصی زلزله در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسین اسماعیلیان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی عصر امروز در نشستی خبری پیرامون برگزاری نخستین مانور تخصصی زلزله در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان رضوی در یک منطقه حادثه خیز در بحث زلزله قرار دارد بنابراین امادگی برای مقابله با بحران  ضروری است.

وی افزود:در مواقع بحران و وقوع زلزله یکی از مهمترین مسائل تامین و توزیع آب شرب در بین حادثه دیدگان و جمع‌آوری فاضلاب، رفع نواقص و آسیب‌های وارده به تاسیسات آب و فاضلاب در زیر زمین است.

اسماعیلیان  تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های معین شرکت کننده در نخستین مانور تخصصی زلزله با 52 نفر نیرو متخصص در بخش آب و فاضلاب و به‌کارگیری 20 دستگاه خودرو سبک و سنگین دراین مانور حضور دارد.

سید علیرضا طباطبایی،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس اظهار داشت: این مانور با رویکرد تامین خدمات پایدار توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد و با مشارکت استان‌های معین و استان جانشین به صورت عملیاتی از یکشنبه شب به صورت رسمی آغاز شد.

وی با بیان اینکه این مانور یکشنبه شب به صورت رسمی با حضور فرماندار مشهد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، مدیران ارشد شرکت های آب و فاضلاب استان جانشین (تهران)، استان‌های معین مازندران، گلستان، یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی برگزار شد، افزود:این مانور با زلزله فرضی مشهد با بزرگی 6.2 راس ساعت 02 : 22 اعلام و مانور به صورت رسمی آغاز شد.

طباطبایی با اشاره به این مطلب‌که نخستین مانور تخصصی زلزله تمرینی برای آمادگی و مدیریت بحران ، با احتمالکم آبی یا بی آبی و پیش بینی تمهیدات لازم انجام شد، خاطرنشان کرد: همچنین اینمانور تخصصی زلزله با رویکرد تامین خدمات پایدار رد روزهای هفتم و هشتم  اردیبهشت در مشهد در حال برگزاری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس افزود: دراین مانور از زیر ساخت‌ها ، تکنولوژی‌های جدید، سنجش میزان خسارات وارده به‌صورت آنلاین، برقراری ارتباط تصویری و مخابراتی با بهره گیری از آخرین یافته‌های استان‌های معین  استفاده می‌شود.

وی گفت:در نخستین مانور تخصصی زلزله از نیروهای بسیجی شرکت‌های آب‌و فاضلاب استان‌های معین  به عنوان  نیروهای پیش رو در این مانور وارد فعالیت می‌شوند.

 انتهای پیام/ ر

 

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon