هزینه احداث پل ایستگاه سرعین اردبیل به ۴۵ میلیارد تومان کاهش یافت


هزینه احداث پل ایستگاه سرعین اردبیل به 45 میلیارد تومان کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر اردبیل گفت: براساس برآوردی که با نقشه قدیم برای احداث پل ایستگاه سرعین انجام شده بود ۷۵ میلیارد تومان مورد نیاز بود که بعد از اصلاح نقشه به ۴۵ میلیارد تومان کاهش یافت.

علیرضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: پروژه‌های مهم شهرداری اردبیل از جمله پل داروپخش و تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین براساس هماهنگی‌هایی که انجام شده به صورت پروژه‌محور اجرا می‌شود که برای تسریع در انجام پروژه مدیر طرح به شکل مستقیم با شهردار در ارتباط خواهد بود.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های استان اردبیل است، گفت: پل قدس در ابتدا به صورت پل کابلی طراحی شده بود که براساس برآورده انجام گرفته 75 میلیارد تومان برای احداث این پل در نظر گرفته شد که بعد از اصلاح نقشه در کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه‌ها بررسی و معماری سازه آن تصحیح شد و به 45 میلیارد تومان کاهش یافته که به طور قطع در حدود یک ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل افزود: ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک طرح بزرگ بوده و به مساحت 9 هکتار اجرا خواهد شد که شورای شهر اردبیل قصد دارد با مشارکت بخش خصوصی این پروژه را اجرایی کند که تا به امروز جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

سلیمانی تصریح کرد: آیین طرح در حال بررسی بوده و به خاطر عظیم بودن پروژه از متخصصان کشوری استفاده خواهد شد که این طرح نخست باید در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده و به طور دقیق از لحاظ فنی بررسی شود که پروژه پیاده راه نیز جزئی از این پروژه بزرگ است.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: هر سال شهرداری اردبیل در برنامه بودجه خود مبلغی برای تعریض و عقب‌نشینی معابر و کوچه‌های شهر اختصاص می‌دهد و به دلیل کمبود منابع مالی این کار به کندی پیش می‌رود که نزدیک به هزار هکتار بافت فرسوده در شهر اردبیل وجود دارد که شهرداری یک سری تخفیف‌ها در زمینه بازسازی این بافت‌ها به مردم در سال 94 اعطا می‌کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon