خانواده‌های گروگان‌های آمریکایی می توانند باج بپردازند

خانواده‌های گروگان‌های آمریکایی می توانند باج بپردازند

خبرگزاری تسنیم: مقامات آمریکایی اعلام کردند که در بررسی سیاست مقابله با گروگان گیری، این امکان وجود دارد که پرداخت باج به گروه‌های تروریستی در قبال رهایی گروگان‌ها مجاز شناخته شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از لس آنجلس تایمز، یکی از مقام های آمریکایی از احتمال مجاز شدن پرداخت باج به گروه های تروریستی در قبال آزادی گروگان ها به ویژه پس از کشته شدن دو گروگان در حمله اخیر پهپادهای این کشور به مواضع گروه تروریستی القاعده خبر داد.

اعضای خانواده «وارن واینشتاین» امدادیار آمریکایی که در سال 2012 توسط گروه تروریستی القاعده به گروگان گرفته شد، در تلاش برای آزادی وی و با نقض قانون، به این گروه تروریستی باج پرداخت کرده بودند.

واینشتاین به همراه یک گروگان ایتالیایی در حمله پهپادهای آمریکایی در ژانویه گذشته به مواضع القاعده اشتباها کشته شدند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در یک سخنرانی به اشتباه در شناسایی مواضع گروه های تروریستی توسط پهپادهای این کشور اعتراف کرد.

مقام های کاخ سفید اعلام کردند که در پی کشته شدن گروگان ها در ژانویه گذشته در حال بازنگری سیاست های گروگان گیری در این کشور هستند.

«ریچارد ای کلارک» یکی از مسئولان سابق اداره مبارزه با تروریسم با انتقاد از تغییر سیاست عملکرد آمریکا در برابر پرونده های گروگان گیری گفت که پرداختن فدیه در قبال آزادی گروگان ها تنها باعث تشویق گروه های تروریستی به ادامه این اقدام ها می شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان