سرمای بهاره به بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات نهاوند خسارت زد


سرمای بهاره به بیش از 10 هزار هکتار از باغات نهاوند خسارت زد

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سرمازدگی بی‌سابقه بهاره در ۵۰ سال اخیر، به ۱۰۵۰۰ هکتار از باغات نهاوند خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: سرمازدگی و افت دما در چهارم اردیبهشت‌ماه امسال بین 70 تا 90 درصد به باغ‌های نهاوند خسارت بیش از 310 میلیارد ریالی وارد کرد.

ظفری گفت: میزان این خسارات در سطح بیش از 10500 هکتار از باغ‌های نهاوند بوده است که نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی داشته است، زیرا میزان کل سطح زیر کشت باغ‌های نهاوند 12800 است.

وی اظهار کرد: بیشترین خسارت وارد شده به باغ‌های مثمر زردآلو، گردو، بادام و انواع آلو، سیب و گیلاس بوده است که کارشناسان این اداره تمام تلاش لازم را برای جبران خسارت وارده به باغداران نهاوند انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: کارشناسان امور زراعت و باغبانی این اداره در حال برآورد میزان خسارت وارد شده به زمین‌های زراعی شهرستان نهاوند هستند و در سال گذشته میزان خسارت بیش از 3 میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی بود ولی تاکنون 31 میلیارد تومان تنها به بخش باغبانی خسارت وارد شد.

ظفری افزود: متأسفانه از مجموع بیش از 12 هکتار باغات مثمر نهاوند، تنها 76 هکتار بیمه هستند که بیمه نبودن محصولات زراعی و باغی در سال‌های اخیر بیشترین زیان را متوجه باغداران و کشاورزان کرده است و ممکن است تا پایان اردیبهشت‌ماه خسارت بیشتر به مزارع و باغ‌های نهاوند وارد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم سالانه 7 هزار بهره‌بردار نهاوندی در امور باغبانی بیش از 121 هزار تن انواع محصولات باغی را به ارزش 193 میلیارد تومان تولید می‌کنند که در بخش باغبانی و کشاورزی در شهرستان نهاوند بیش از 17 هزار و 500 نفر به‌صورت بهره‌بردار مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon