۱۲۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف استان فارس شرکت کردند


120 هزار نفر در مراسم اعتکاف استان فارس شرکت کردند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات استان فارس با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۵۰۰ مسجد در این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در استان فارس شرکت کنند.

حجت‌الاسلام ولی‌الله محمودی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در 500 مسجد استان فارس اظهار داشت: مراسم اعتکاف در همه شهرستان‌های استان برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 120 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در استان فارس شرکت کنند.

وی با بیان اینکه 650 مبلغ در این مراسم برای بیان مسائل دینی در مساجد حضور دارند، گفت: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در اعتکاف برنامه‌ها به گونه‌ای باشد تا خلوت معتکفین حفظ شود، برنامه‌ها به آموزش احکام، تصحیح قرائت، مشاوره فردی و خانوادگی خلاصه شده است.

محمودی‌نژاد با اشاره به مراسم ویژه روز آخر اعتکاف افزود: مراسم "ام داوود" که یکی از اعمال عبادی مراسم معنوی اعتکاف است فردا پس از نماز ظهر و عصر آغاز شده  و در آن نزدیک به 10 جزء از قران خوانده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات استان فارس خاطرنشان کرد: در این مراسم علاوه بر معتکفین مردم عادی نیز شرکت می‌کنند و در مساجد از فردا به روی مردم گشاده می‌شود.

وی اعتکاف را بهترین وسیله برای کسب آمادگی برای ورود به ماه رمضان دانست و تصریح کرد: انسان با انجام اعمال مخصوص اعتکاف و سه شب اقامت در خانه خدا تطهیر شده و با حفظ این حالت می‌تواند از ماه شعبان و رمضان بیشترین بهره را ببرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon