مقام روس: عربستان را تحت فشار قرار دهید


مقام روس: عربستان را تحت فشار قرار دهید

خبرگزاری تسنیم: 'حیدر جمال' رییس کمیته اسلامی روسیه با اشاره به کشته شدن مسلمانان بی گناه در یمن در جریان تجاوزهای هوایی عربستان سعودی و متحدانش گفت که جامعه جهانی باید برای توقف کشتار مردم بی دفاع در یمن ریاض را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، حیدر جمال روز خاطرنشان کرد: در هیچ جایی از مکتوبات در اسلام به ویژه قرآن مجید مسلمانان اجازه کشتار یکدیگر را نیافته اند و عربستان سعودی باید به این واقعیت توجه کند.

وی یادآورشد: حاکمان عربستان سعودی خود را خادمین حرمین شریفین می دانند پس باید مطابق با این موقعیت خود در جهان اسلام رفتار و اقدام کنند.

کارشناس مسلمان روس گفت: متاسفانه عربستان سعودی و متحدانش در چند هفته اخیر یک کشور اسلامی ضعیف را مورد حمله قرار داده و هزاران نفر را به خاک و خون نشانده اند و این جنایت ها در شرایطی انجام گرفته است که شرایط برای دستیابی به راه حل سیاسی برای حل و فصل مساله یمن مهیا بوده است.

جمال افزود: عربستان سعودی می بایست به جستجوی راه حل سیاسی می پرداخت اما از چنین اقدامی به زیان مسلمانان استفاده کرده و به کشور اسلامی همسایه حمله کرد.

وی ادامه داد: حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش به یمن نه تنها خسارات سنگین به کشور یمن وارد کرده بلکه زمینه را برای رشد تروریسم در این کشور و سرایت آن به مناطق دیگر فراهم کرده است.

دانشمند مسلمان روس افزود: بر هیچکس پوشیده نیست که در حال حاضر گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده در یمن فعالیت می کنند و با تضعیف دولت مرکزی در صنعا ، عرصه برای فعالیت های تروریستی گسترده و میدان بازتری ایجاد خواهد شد.

وی گفت: یمن ممکن است به سرنوشت عراق دچار شود و گروه های تروریستی بخش هایی از آن را اشغال کنند و در آن صورت وضعیت برای عربستان سعودی هم دشوار خواهد شد.

رییس کمیته اسلامی روسیه خاطرنشان کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی از اقدامات عربستان سعودی و متحدانش حمایت و به ادامه این حملات چراغ سبز نشان می دهند.

جمال گفت: آمریکا منافع خود را در بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه می بیند و به همین دلیل با تجاوزگری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موافقت کرده است و در آینده به تامین منافع خود از این اقدامات ازجمله فروش میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای منطقه خواهد پرداخت.

وی افزود: در این شرایط جامعه جهانی باید اجازه ندهد تا زندگی انسانها قربانی سیاست های قدرت های بزرگ شود و با فشار بر ریاض و متحدان عربی اش بپردازد.

کارشناس روس همچنین بر لزوم اقدام فوری کشورهای اسلامی برای پایان دادن به اقدامات تجاوزگرانه و غیرمسئولانه عربستان سعودی و متحدانش در یمن و توقف کشتار انسانهای بی گناه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای بزرگ اسلامی همچون ایران ، پاکستان و اندونزی می توانند در برقراری صلح و آرامش در یمن و جلوگیری از لگدمال شدن حقوق و از دست رفتن جان و مال مسلمانان پیشقدم شده و به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل کنند.

جمال در پایان گفت: از طرح صلح چهار ماده ای ایران برای حل مساله یمن اطلاع دارم و بر این باورم که با حمایت کشورهای اسلامی، چنین ابتکاری می تواند موثر باشد و صلح و ثبات را به یمن بازگرداند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon