شرط نیروهای داوطلب مردمی عراق برای مشارکت در نبرد آزادسازی بیجی


شرط نیروهای داوطلب مردمی عراق برای مشارکت در نبرد آزادسازی بیجی

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه عراقی با اشاره به موافقت دولت عراق با استقرار نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار از شرط نیروهای داوطلب مردمی برای مشارکت در نبرد پاکسازی بیجی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المدی پرس، مسئولانی در بغداد و اربیل اعلام کردند دولت عراق با استقرار نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار برای جنگیدن با تروریست های داعش در تلاش برای برقراری ثبات در این استان موافقت کرده است.

این رسانه نوشت تصمیم حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در نتیجه فشارهای نمایندگان نیروهای داوطلب مردمی برای مشارکت در پاکسازی استان الانبار از لوث داعش صورت گرفت به طوری که مذاکرات درباره مشارکت نیروهای داوطلب مردمی در عملیات بازپس گیری الرمادی یا عدم مشارکت این نیروها حدود یک هفته طول کشید.

بر اساس این گزارش، آمریکا به تلاش ها و نقش نیروهای داوطلب مردمی در آزادسازی شهر تکریت در ماه مارس گذشته اذعان کرده بود.

استف وارن از سخنگوی پنتاگون گفته بود آمریکا با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی به شرطی که تحت فرماندهی وزارت دفاع عراق باشند، مخالفتی ندارد و کاخ سفید از کمک های این نیروها استقبال می کند.

بر اساس این گزارش، برخی از نمایندگان نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرده اند خود را مسئول دفاع از هر مکانی که در معرض خطر داعش قرار دارد، می دانند و مشارکت آنها در عملیات آزادسازی الانبار قطعی است.

زیاد طارق از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار تاکید کرده است این نیروها همگی تحت فرماندهی مقامات نظامی الانبار هستند.

نیروهای داوطلب مردمی برای ورود به نبرد با تروریست های داعش در استان الانبار آماده می شوند.

این در حالی است که کریم النوری سخنگوی شورای نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرده است تا تبلیغات مسموم و جوسازی ها علیه نیروهای داوطلب مردمی متوقف نشود، این نیروها در نبرد بیجی وارد نخواهند شد.

سخنگوی شورای داوطلب مردمی در گفت و گو با المدی پرس تاکید کرد تنها این شوراست که تصمیم می گیرد آیا این نیروها وارد نبرد بیجی شوند یا خیر.

به گفته، پالایشگاه بیجی از سوی تروریست های داعش که از دیگر مناطق صلاح الدین گریخته اند، محاصره شده است.

النوری افزود اطمینان دارد که اگر آماده سازی برای نبرد بیجی از سوی نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی انجام می شد،‌داعش به سرعت از بیجی رانده می شد.

وی گفت مناطقی دشوارتر از بیجی طی تنها چند ساعت آزاد شد، بنابراین اگر آماده سازی خوبی برای نبرد صورت گیرد، پیروزی به سرعت محقق خواهد شد.

روز شنبه یک منبع امنیتی مسئول در استان صلاح الدین گفته بود 200 نیروی حافظ پالایشگاه بیجی در محاصره تروریست های داعش قرار دارند.

پس از پیروزی‌های نیروهای داوطلب مردمی در نبرد با تروریست های تکفیری در استان صلاح الدین تبلیغات مسمومی از سوی رسانه‌های معلوم الحال و سیاستمداران موسوم به سیاستمداران داعشی علیه نیروهای مردمی درباره غارت و چپاول به راه افتاد و این تبلیغات سبب تحرکات داعش در بیجی شد.
انتهای پیام.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان