هشدار جهاد اسلامی درباره عواقب بازداشت اعضای این جنبش


هشدار جهاد اسلامی درباره عواقب بازداشت اعضای این جنبش

خبرگزاری تسنیم: جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که تشکیلات خودگردان مسئول عواقب تعقیب و بازداشت اعضای این جنبش در کرانه باختری است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، یک منبع مسئول جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت که دستگاه های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان عملیات های خود علیه اعضای جهاد اسلامی در کرانه باختری را ادامه می دهند و به هیچ کدام از درخواست ها برای آزادی اعضای این جنبش توجهی ندارند.

این منبع تصریح کرد که حملات امنیتی علیه اعضا و کادر جهاد اسلامی در اصل خدمت به رژیم اشغالگر است و آنها اسرای آزاده را هدف قرار می دهند.

وی همچنین مسئولان دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان را مسئول این بازداشت ها دانست و خواستار آزادی فوری همه بازداشت شدگان سیاسی و توقف تعقیب اعضای جهاد اسلامی به خصوص دانشجویان دانشگاه ها شد.

برخی منابع خاص با اشاره به بازداشت شماری از اعضای جنبش جهاد اسلامی گفتند که برای تعدادی از اعضای این جنبش نیز احضاریه ای تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، بیشتر این بازداشت ها در استان های الخلیل، رام الله، طولکرم و جنین بود و از جمله این بازداشت شدگان نیز «احمد ابو عادی» اسیر آزاده از ساکنان کفر نعمه در استان رام الله است که 5 سال از عمر خود را در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده است. 

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین «مراد فشافشه» اسیر آزاده از روستای جبع از توابع استان جنین را بازداشت کردند.

در همین رابطه پدر فشافشه در تماس تلفنی گفت که نیروهای دستگاه امنیت پیشگیرانه دو روز پیش پسرم را از جلوی منزل بازداشت کردند.

وی افزود که پسرش اسیر آزاده است و 4 سال از عمرش را در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تعداد زیادی از اعضای جنبش حماس را بازداشت کرده اند.

صهیونیست‌ها یک فلسطینی را در قدس زخمی کردند

سخنگوی پلیس رژیم اشغالگر امروز دوشنبه اعلام کرد یک فلسطینی در قدس که قصد حمله با چاقو به عابرین را داشت، با تیراندازی نیروهای پلیس زخمی شد.
میکی روزنفیلد با اعلام این خبر در صفحه توییتر نوشت که نیروهای امنیتی به سمت این فلسطینی 35 ساله تیراندازی کردند.
به گفته وی این فرد از ساکنان شمال قدس است.

آنروا: تنها 18 درصد از کمک‌های مالی برای بازسازی غزه محقق شده است

سخنگوی رسمی آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به "آنروا" اعلام کرد که این آژانس تنها 135 میلیون دلار از کل 720 میلیون دلار وعده های مالی ارائه شده برای کمک به بازسازی منازل تخریب شده در جریان جنگ غزه را دریافت کرده است.

سامی مشعشع گفت که آنروا در اواخر سال گذشته درخواست کمک 720 میلیون دلاری برای تامین نیازهای اهالی غزه در بخش مسکن را کرده بود، اما تنها 135 میلیون دلار؛ یعنی 18 درصد از آنرا دریافت کرده است و 585 میلیون دلار هنوز باقی مانده است.

مشعشع تصریح کرد که در جریان جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از 100 هزار واحد مسکونی تخریب شدند، اما با وجود گذشت 9 ماه از پایان جنگ، ما هنوز نتوانسته ایم حتی یک منزل را هم بازسازی کنیم.

وی افزود: 135 میلیون دلاری که به دست آنروا رسیده است، برای تامین نیازهای انسانی ضروری، ارائه خدمات اساسی و بازسازی برخی منازل هزینه شده است و این سازمان نیاز شدیدی برای دریافت کمک های بیشتر به منظور کمک رسانی بهتر احساس می کند.

سخنگوی آنروا تاکید کرد که حوادث سیاسی و منازعات جاری در خاورمیانه در کاهش این کمک های مالی به پروژه بازسازی غزه نقش داشته است و تداوم شکاف داخلی فلسطین و محاصره نوار غزه نیز به این مساله دامن می زند.

یورش صهیونیست‌ها به شمال نوار غزه

چند خودروی نظامی رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه به صورت محدود به اراضی زراعی شهروندان در شرق شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه یورش بردند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که 7 خودروی نظامی اسرائیل متشکل از 3 بولدوزر و 4 تانک تا مسافت بیش از یکصد و پنجاه متری اراضی زراعی شهروندان در شهرک جبالیا یورش برده و شروع به خاکبرداری از این اراضی کردند در حالیکه صهیونیست ها به طور گسترده به تیراندازی ادامه می دادند و کشاورزان فلسطینی نیز به دلیل شدت تیراندازی ها نتوانستند وارد زمین های خود شوند.

هیأت فلسطینی برای بررسی اوضاع اردوگاه یرموک به دمشق می‌رود

احمد مجدلانی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که هیأت این سازمان امروز دوشنبه به دمشق می رود تا اوضاع میدانی اردوگاه آوارگان یرموک را بررسی نماید.

وی گفت که به محض ورود هیأت سازمان آزادی بخش فلسطین به دمشق دیدارهایی را با گروه های این سازمان در سوریه برگزار و طی آن اوضاع میدانی و تلاش برای یکی کردن دیدگاه ها همسو با رویکرد ساف برای حل و فصل مشکلات بوجود آمده در این اردوگاه پس از سیطره داعش بر آن، بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان