دارالقرآن‎‌های استان قزوین افزایش می‌یابد


دارالقرآن‎‌های استان قزوین افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون ستاد فرهنگی احیای معارف اسلامی استان قزوین گفت: با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دارالقرآن‎‌ها در استان افزایش می‌یابد.

حجةالاسلام علی نعمت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های نرم‌افزاری بشر، فرهنگ بوده و در یک جامعه اسلامی باید این فعالیت‌ها در راستای فرهنگ اسلامی باشد.

وی افزود: در یک جامعه اسلامی نقش موسسات و خانه‌های قرآنی بسیار مهم است و باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سراسر استان گام برداریم.

معاون ستاد فرهنگی احیای معارف اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در جامعه باید مهندسی فرهنگی داشته باشیم، بیان کرد: متولیان فرهنگ باید با دانش و شناخت کافی برای فرهنگ در جامعه برنامه‌ریزی کنند و در جهت ارتقای فرهنگ اسلامی گام بردارند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه 120 دارالقرآن در قزوین مجوز فعالیت دارند، عنوان کرد: 120 دارالقرآن و موسسه قرآنی در استان قزوین مجوز فعالیت دارند و در نظر داریم تا تعداد این موسسات را افزایش دهیم.

وی درباره نقش موسسات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی، گفت: در جامعه اسلامی موسسات و دارالقرآن‌ها نقش بسزایی در ساختن جامعه دارند و می‌توانند آموزه‌های قرآنی را در جامعه ترویج دهند.

معاون ستاد فرهنگی احیای معارف اسلامی استان قزوین با اشاره به نقش مدرسان قرآنی در قزوین، تصریح کرد: باید با آموزش درست به مدرسان قرآنی، آن‌ها را در راستای ترویج درست فرهنگ قرآنی آماده کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند با آموزش جوانان قزوینی، جامعه را به سمت سعادت واقعی سوق دهند.

نعمت‌اللهی با تاکید بر اینکه خانه‌های قرآنی باید در جهت ترویج آموزه‌های قرآنی گام بردارند، اظهار کرد: جوانان می‌توانند با مانوس شدن با قرآن در جهت سعادت واقعی گام بردارند و از سردرگمی رها شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon