نماینده پارلمان عراق خواستار قطع رابطه با اردن شد


نماینده پارلمان عراق خواستار قطع رابطه با اردن شد

خبرگزاری تسنیم: یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه اظهارات اخیر شاه اردن، دخالت در امور داخلی عراق است، خواستار قطع رابطه اقتصادی و سیاسی با اردن شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «هیثم الجبوری» رئیس تجمع "کفاءات" در پارلمان عراق، اظهارات اخیر عبدالله دوم پادشاه اردن را دخالت در امور عراق و شعله‌ور کردن آتش درگیری‌های طایفه‌ای در این کشور دانست و از دولت عراق خواست که روابط اقتصادی و سیاسی خود با اردن را قطع کند.

الجبوری به السومریه نیوز گفت: ما دخالت آشکار پادشاه اردن در امور داخلی عراق با هدف شعله ور کردن درگیری‌های طایفه‌ای در کشورمان را رد می‌کنیم.

وی همچنین از دولت عراق خواست روابط اقتصادی و سیاسی خود را با اردن قطع کند تا برای همه کشورهایی که تشنه درآمد و منابع عراقی‌ها هستند و دل به تفرقه میان آنها بسته‌اند، درس عبرتی باشد.

وی همچنین تاکید کرد: آینده عراق و وحدت آن نباید بازیچه برخی از کشورهای تازه به دوران رسیده‌ای باشد؛ کشورهایی که عراق زمانی سرور کشورهای عربی و منطقه بود، اصلا وجود خارجی نداشتند.

عبدالله دوم پادشاه اردن دو روز قبل در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان گفته بود که رسیدن به حل مشکلات اهل تسنن در عراق و ارتباط بین آنها سر آغاز پایان داعش است.

وی در این گفت‌وگو همچنین تاکید کرد که حمایت از کُردها مسئله‌ای بسیار مهم است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان