مردم اردبیل ماهانه ۶۰ میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کنند


مردم اردبیل ماهانه 60 میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت:‌ مردم استان اردبیل ماهیانه ۶۰ میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کنند که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت:  به یقین اگر 20 درصد از این یارانه‌بگیران حذف شوند می‌توان بسیاری از مشکلات از جمله مطالبات فرهنگیان را برطرف کرد.

وی با اشاره به شان و منزلت و جایگاه والای معلمان بیان کرد:‌ شهید مطهری نماد انسانی فداکار، با بصیرت و ولایی بود و همگان باید این شهید را در زندگی خود الگو قرار دهیم.

خدابخش تصریح کرد:‌ معلمان باید به استاد بزرگوار و متدینی همچون شهید مطهری افتخار کنند چرا که این شهید والامقام خدمات ارزنده‌ای را در راستای تعلیم و تربیت به کشور انجام داد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه از آغاز دی‌ماه 92، 45 میلیارد تومان مطالبات به معلمان وجود داشت، گفت:‌ متاسفانه این امر به 65 میلیارد تومان رسیده که مایه تاسف است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و پرداخت مطالبات معلمان باید به صورت ملی و از طریق دولت، مجلس و وزیر آموزش و پرورش برطرف شود، افزود: نمایندگان و مسئولان استان نیز باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

استاندار اردبیل اظهار کرد:‌ فراکسیون آموزش و پرورش مجلس باید در راستای حل مشکلات و دغدغه‌های معلمان تمام تلاش خود را به کار گیرند و مدل‌های جدید خودکفایی معلمان در جامعه طراحی شود.

خدابخش بیان کرد:‌ باید نگاه‌ها به آموزش و پرورش نیز همانند برخی دستگاه‌ها به صورت بنگاه‌ها اقتصادی بوده و با برنامه‌ریزی‌های اساسی این وزارت بتواند در راستای افزایش درآمد گام بردارد.

وی تصریح کرد: تجمع معلمان برای دریافت مطالبات خود اقدامی مناسب نبوده چرا که این امر شان و منزلت معلمان را پایین می‌آورد و باید از طریق مذاکرات این مشکلات برطرف شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: دستگاه‌هایی وجود دارند که به مراتب حقوق‌ کارکنان‌شان از معلمان پایین‌تر است و باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی بتوانیم دغدغه و نگرانی‌های معلمان دلسوز و فرهیخته کشورمان را حل کنیم چرا که این قشر نقش بسزایی در پیشرفت‌های کشور داشته‌اند.

در این آئین از معلمان نمونه استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon