اساتید دانشگاهی ایده‌های خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در البرز ارائه دهند


اساتید دانشگاهی ایده‌های خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در البرز ارائه دهند

خبرگزاری تسنیم: استاندار البرز با بیان اینکه اساتید دانشگاهی ایده‌های خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در استان ارائه دهند، گفت: این آمادگی در استان وجود دارد که از حضور اساتید دانشگاهی و نظرات آن‌ها در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، استاندار البرز در جمع اساتید دانشگاه‌های استان البرز اظهار داشت: اهمیت «تداوم جدی، پر شتاب و همه جانبه‌ نهضت علمی» نیازمند مدیریت دانشمندان علمی دانست.

طهایی وضعیت فارغ التحصیلان جویای شغل را از مجرای سیاست‌گذاری‌‌های آموزشی تبیین کرد و گفت: باید برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تدبیری اندیشیده شود تا بعد اتمام تحصیل، این قشر در جامعه سرگردان نباشد این یک ایده است که آیا دانشگاه‌ها می‌توانند به فکر اشتغال نیز باشند؟ بدان معنا که نیازمندی‌ها و نیازسنجی‌هایی در جامعه صورت گیرد و پیش‌بینی شود در روند رشد و توسعه و ادامه برنامه 5 ساله دولت، چه مشاغلی در کشور مورد نیاز است.

استاندار البرز با بیان اینکه به اقتصاد در آموزش عالی توجهی نشده است، افزود: نیاز جامعه ما یک چیز است و خروجی فارغ التحصیلان دانشگاهی به گونه‌ای دیگر، بنابراین دست اندرکاران حوزه آموزش باید با احصاء نیازهای جامعه نسبت به ایجاد رشته های جدید دانشگاهی متناسب با مطالبات مشاغل اقدام کنند.

وی در این رابطه با اشاره به شوک اقتصادی برخی از کشورهای توسعه یافته در سال 1920 و کنار رفتن ماشین‌آلات و جایگزین ساختن نیروی انسانی با ایجاد اشتغال مصنوعی، خاطرنشان کرد: در تاریخ برخی کشورها شاهد آن هستیم که وقتی نیاز مردم در جامعه شغل باشد ماشین‌هایی که کار نیروی انسانی را انجام می دهند کنار می‌رود و برای اینکه نیاز افراد جویای شغل برطرف شود، مشاغل مصنوعی ایجاد می‌شود این امر علاوه بر کاهش هزینه‌های ارزی برای ورود ماشین آلات، بخشی از نیازهای داخلی مردم یک کشور که همان داشتن شغل پایدار است را  نیز تامین می‌کند.

استاندار البرز افزود: دانشگاه‌ها باید فکر و ایده ارائه دهند که چگونه دانشجویان ما می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی سرگردان نباشند و کارآفرین باشند.

طهایی از اساتید دانشگاهی خواست تا ایده‌های خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در استان ارائه دهند و خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان وجود دارد که از حضور اساتید دانشگاهی و نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و استادان نیز با تعریف پروژه‌های علمی در این زمینه مسئولان را کمک کنند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه تحقیق نباید فقط برای تحقیق باشد، تصریح کرد: هر ایده و فکری که ارائه می شود باید قابلیت اجرایی نیز داشته باشد و نباید تحقیق برای تحقیق و علم برای علم باشد.

وی با اشاره به وجود نیروهای مازاد در دستگاه های اجرایی فراتر از چارت سازمانی، خاطرنشان کرد: البرز استانی تازه تأسیس است و بخشی از نیروهای این استان نیز بیش از نیاز موجود در دستگاه‌ها بکار گرفته شده‌اند و از سویی آموزش حلقه مفقوده‌ای شده است که تناسب کمی و کیفی نیازهای استان در بخش نیروی انسانی را برهم می‌زند.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت استفاده از تجارب اساتید دانشگاهی در دفتر آموزش و پژوهش استانداری گفت: باید از ظرفیت اساتید دانشگاهی به منظور ارتقاء سطح آگاهی و به روز رسانی دانش مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شد چرا که یکی از مولفه‌های موفقیت مسئولان افزایش سطح تحصیلات آکادمیک آن‌ها است.

طهایی با اشاره به تجربه استفاده از حضور مشاوران در کنار کارشناسان و ارزیابی از عملکرد آن‌ها گفت: هیچ گاه ارزشیابی جامعی از عملکرد مدیران و کارشناسان و بازخواست آن‌ها برای کارنکردن و یا امتیاز‌دهی برای کاری که انجام می‌شود صورت نگرفته است که می‌توان پایه‌های این ایده را بنا کرد.

وی افزود: با سازماندهی ادارات و تدوین برنامه‌ای جامع می‌توان نظارت‌های لازم را در فرایند اجرا و بهینه‌سازی کار و بهبود فرایند گردش کاری کارکنان و پرسنل به کار گرفت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon