انتقاد وزیر خارجه آفریقای جنوبی از مصوبه سنای آمریکا درباره توافق هسته‌ای

انتقاد وزیر خارجه آفریقای جنوبی از مصوبه سنای آمریکا درباره توافق هسته‌ای

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آفریقای جنوبی که به تهران سفر کرده است از طرح اخیر سنای آمریکا درباره نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

خبرگزاری تسنیم ــ وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز در تهران و در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 افزود: ما از روند این مذاکرات حمایت می‌کنیم و در همین چارچوب معتقدیم اقدام اخیر سنای آمریکا می‌تواند این روند را کُند کند.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی افزود: ما هیچ‌گاه از تحریم علیه ایران حمایت نکرده‌ایم و آن را غیرمنطقی و غیرقانونی می‌دانیم.

وی هدف از سفر خود به ایران را برای" ارتقای روابط سیاسی و تقویت مناسبات اقتصادی و همکاری‌های استراتژیک" خواند.

خانم ماشابانـه ضمن تأکید بر اتخاذ راه حل سیاسی برای بحران یمن اظهار داشت: حملات نـظامی و تخریب‌هـای گسترده را مردود می‌دانیم و آن را سازنـده و نتیجه‌بـخش نمی‌دانیم.

محمد جواد ظریف نیز با تأکید بر گسترش روابط دوجانبه، ظرفیت‌های دو کشور در زمینه علوم و فناوری، انرژی، صنایع و معادن و حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست را خاطرنشان کرد و افزود: آفریقا از اولویت‌های ما برای همکاری تجاری و اقتصادی است که در این زمینه کشور آفریقای جنوبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مذاکرات هیئت‌های کارشناسی دو کشور در چارچوب دو کارگروه سیاسی ــ اجتماعی و اقتصادی ــ فنی از دیروز در محل وزارت امور خارجه آغاز شده است.

دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور عصر فردا با امضای یک بیانیه مشترک و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی دو وزیر خارجه خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان