ارتقاء خدمات اجتماعی و اشتغال زنان از ضروریات جامعه است


ارتقاء خدمات اجتماعی و اشتغال زنان از ضروریات جامعه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور گفت: ارتقاء خدمات اجتماعی و اشتغال زنان از ضروریات جامعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، افسانه اقبال‌نیا شامگاه چهارشنبه در همایش "ایران کار همدلی آینده" که در سالن حمدالله مستوفی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در حوزه فعالیت‌های حزبی بسیار فعال بوده و اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داده است.

وی با بیان این نکته که نقش زنان در مباحث مربوط به اشتغال و اقتصاد در جامعه کاملا مشخص است، تصریح کرد: بانوان جامعه می‌توانند با استفاده از توانمندی‌هایی که دارند در امور آموزشی و فرهنگی به خوبی مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور بیان کرد: بیشتر قانون‌گذاری‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد، توسط آقایان انجام می‌شود.

اقبال‌نیا با تأکید بر اینکه آقایان و بانوان نباید در مقابل یکدیگر بایستند، خاطرنشان کرد: زنان و مردان لازم و ملزوم یکدیگر محسوب می‌شوند و به این منظور آفریده نشده‌اند که در مقابل هم قرار بگیرند.

وی با بیان این نکته که شرایط اشتغال در دولت گذشته با اندکی نابسامانی همراه بوده است، عنوان کرد: در دولت گذشته مبحث جداسازی که در دانشگاه‌ها و محیط‌های اداری مطرح شد، لطمه سنگینی به وضعیت اشتغال جامعه وارد کرد اما بانوان جامعه با وجود این وضعیت توانستند در عرصه‌های علمی و فرهنگی حضور یابند و قابلیت‌های مثبتی در این زمینه‌ها از خود نشان دهند.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور تصریح کرد: با وجود اینکه زنان جامعه موفق شده‌اند که در عرصه‌ کار و فعالیت‌های اقتصادی اقدامات مناسبی انجام دهند اما با این حال همچنان در مبحث مربوط به کار از آقایان استفاده می‌شود.

اقبال‌نیا با اشاره به اینکه در دین اسلام هیچ‌گونه منعی برای کار کردن زنان وجود ندارد، اظهار کرد: در دولت فعلی تاکنون گام‌هایی در راستای اینکه بانوان حضور بیشتری در عرصه‌های کار و مشاغل داشته باشند، برداشته شده است.

وی در رابطه با پیام حضرت امام خمینی(ره) به گرباچف، اعلام کرد: در هیئتی که حضرت امام(ره) به روسیه فرستادند خانم دباغ نیز در این هیئت حضور داشتند که این نشان دهنده دیدگاه مثبت ایشان نسبت به زنان است.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور بیان کرد: در جامعه ما زنانی هستند که فعالیت‌های بسیار مناسبی در عرصه‌های مختلف انجام داده‌اند و این در حالی است که حتی کوچک‌ترین مزدی دریافت نکرده‌اند.

اقبال‌نیا با اشاره به اهمیت توانمندسازی بانوان، تأکید کرد: زنان جامعه ما توانایی و آمادگی این را دارند که مسئولیت‌های مدیریتی مختلفی را برعهده بگیرند که سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور در راستای حمایت از بانوان گام‌های مثبت و سازنده‌ای برداشته است.

وی با اشاره به اینکه دوره بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است، اظهار کرد: در چند وقت آینده بحث انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که بانوان واجد شرایط باید در این انتخابات شرکت کنند تا بتوان از ظرفیت آن‌ها در مشارکت حداکثری مجلس استفاده کرد.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور با بیان این نکته که نوشتن قانون از طرف مردان برای زنان بسیار مشکل است، عنوان کرد: در برخی از مسائل تنها زنان هستند که می‌توانند یکدیگر را درک کنند.

اقبال‌‌نیا با تأکید بر اینکه همواره باید شأن زن در همه موارد حفظ شود، خاطرنشان کرد: با شرایطی که امروزه در جامعه به وجود آمده، بانوان ما فکر می‌کنند که برای حضور در جامعه باید با شرایط خاصی حضور پیدا کنند که این طرز تفکر به دلیل اثرگذاری‌هایی بوده که دنیای غرب در کشور ما انجام داده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه آمار استفاده زنان جامعه ما از لوازم آرایشی و انجام عمل‌های جراحی زیبایی بسیار بالا رفته است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon