گروه انصار بیت المقدس بار دیگر قضات مصر را به قتل تهدید کرد

گروه انصار بیت المقدس بار دیگر قضات مصر را به قتل تهدید کرد

خبرگزاری تسنیم: گروه تروریستی انصار بیت المقدس که پس از بیعت با داعش نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است، بار دیگر به انتقام گیری از قضات مصر تهدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، گروه انصار بیت المقدس در سینا در یک فایل صوتی به انتقام گیری از قضاتی که علیه اعضای این گروه حکم صادر کرده اند، تهدید کرد.

گروه مذکور در این فایل صوتی با اشاره به صدور حکم اعدام برای تعدادی از اعضای آن در رابطه با مسائل تروریستی، عناصر این گروه را به منفجر کردن خودروهای قضات، ریختن سم در غذای آنها و حمل سلاح برای هدف قرار دادن موسسات دولتی فراخواند.

از سوی دیگر هفته گذشته افراد مسلح با حمله به یک اتوبوس حامل قضات در شهر العریش واقع در شمال سینا، 3 قاضی را به قتل رساندند.

صبح روز یکشنبه نیز منابع امنیتی در استان اسیوط واقع در جنوب مصر گزارش دادند که در نتیجه انفجار یک بمب دست ساز در اطراف مجتمع دادگاه های اسیوط و ساختمان استانداری، یک افسر و یک سرباز زخمی شدند.

این در حالی است که اداره زندان های مصر صبح روز یکشنبه اعلام کرد که حکم اعدام 6 تن از رهبران گروه تروریستی انصار بیت المقدس، اجرایی شد.

دادگاه عالی نظامی مصر مارس گذشته حکم اعدام صادره علیه 7 نفر در پرونده «عرب شرکس» و حبس ابد 2 نفر دیگر را تائید و با اعتراض متهمان در قضیه مربوط به حمله به نیروهای مسلح و اجرای عملیات های تروریستی علیه این نیروها و تاسیسات آنها مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه نظامی ماه اگوست گذشته پرونده متهمان در قضیه عرب شرکس را به مفتی مصر ارجاع داده بود اما متهمان به این حکم اعتراض کرده بودند و در نهایت نیز دادگاه حکم اعدام 7 نفر از آنها و حبس ابد دو نفر دیگر را تائید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان