طرح تجمیع واحدهای دانشگاه پیام نور در استان فارس اجرا می‌شود


طرح تجمیع واحدهای دانشگاه پیام نور در استان فارس اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: با توجه به کاهش جمعیت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در استان فارس که تعداد دانشجویان آنها کمتر از حد نصاب است تجمیع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عبدالرسول قرائتی ظهر امروز در نشست خبری از اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی پیام نور استان فارس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت دانشجویان واحدهایی که تعداد دانشجویان آنها کمتر از حد نصاب باشد تجمیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان فارس با داشتن 44 واحد دانشگاهی از گستردگی مناطق و واحدها برخوردار است افزود: در برخی واحدهای این دانشگاه در استان تعداد دانشجویان به حد نصاب نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به مسائلی که در دولت پیشین منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شد خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که تعداد واحدها با رسیدن به یک حد نصاب دانشجویی تجمیع شود اما بر سر راه اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد.

قرائتی یکی از دلایل خالی شدن واحدهای دانشجویی دانشگاه پیام نور استان فارس را کاهش تعداد دانشجویان ورودی دانست و تصریح کرد: روند کاهش دانشجویان همچنان ادامه دارد و باید طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی پیام نور در استان اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی نیروهای دانشگاه پیام نور نیز در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: با اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی در استان این موضوع نیز بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس بیان کرد: باید مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته‌ شود زیرا آسیب‌های فرهنگی در حال لطمه زدن به انقلاب ماست.

قرائتی در مورد دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: این دانشگاه از بزرگترین دانشگاه‌های استانی در کشور است و با بیش از 60 هزار دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از نظر جمعیت در رتبه دوم دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان فارس 238 نفر عضو هیئت علمی دارد اظهار داشت: 4 هزار نفر مدرس با دانشگاه پیام نور در سراسر استان فارس همکاری دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان اینکه این دانشگاه در برآوردی که توسط پایگاه استنادی جهان اسلام انجام شده است جزو ده دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور استان فارس رتبه نخست آموزش در کل کشور را نیز کسب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon