۶۰ میلیارد ریال برای ساخت اسکله بردخون دیر مصوب شد


60 میلیارد ریال برای ساخت اسکله بردخون دیر مصوب شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر شیلات شهرستان دیر گفت: برای ساخت اسکله صیادی بردخون در شهرستان دیر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

عقیل امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  دیر با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های مهمی در صید و صیادی دارد اظهار داشت: بزرگترین اسکله صیادی کشور در شهر دیر قرار دارد که اکنون مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه امرار معاش بیشتر مردم در شهرستان دیر از طریق دریا و صیادی است گفت: در این شهرستان 11 کشتی، 32 فروند موتورلنج، 301 قایق در امر صید مشغول هستند که بیش از 2 هزار صیاد در این شناورهای مشغول به کار هستند.

مدیر شیلات شهرستان دیر با اشاره به اینکه اسکله بردخون به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تصریح کرد: برای ساخت اسکله صیادی در بردخون شهرستان دیر زمین تحویل پیمانکار شده است که ساخت آن بزودی آغاز می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه بردخون دارای 74 قایق صیادی است گفت: با ساخت اسکله صیادی در این شهر فعالیت شیلاتی و تجاری دربردخون تسریع می‌یابد و تحول مهمی در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساخت اسکله صیادی بردخون در شهرستان دیر 60 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیر شیلات شهرستان دیر با اشاره به ظرفیت شهرستان دیر در پرورش میگو تصریح کرد: در این شهرستان 330 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافته است که تولید میگو از اواسط خرداد ماه آغاز می‌شود.

امینی افزود: امسال پیش بینی می‌شود تولید میگو در اراضی پرورشی این شهرستان از 287 تن سال قبل به 330 تن افزایش یابد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon