قوانین بانکی و سرمایه‌گذاری در کشور نیازمند اصلاح است


قوانین بانکی و سرمایه‌گذاری در کشور نیازمند اصلاح است

خبرگزاری تسنیم: مشاور ارشد اتاق ایران گفت: امروزه بسیاری از قوانین حاکم بر کشور همچون قوانین کار، تامین اجتماعی، تجارت، قوانین بانکی و سرمایه‌گذاری کارایی خود را از دست داده و قدیمی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید جعفر مرعشی ظهر امروز در همایش شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به قدیمی بودن بسیاری از قوانین کار در کشور اظهار داشت: در حال حاضر قوانینی در کشور حاکم است که موانع و مشکلات بسیاری را برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد فراهم کرده است.

وی افزود: امروزه بسیاری از قوانین حاکم بر کشور همچون قوانین کار، تامین اجتماعی، تجارت، قوانین بانکی و سرمایه‌گذاری کارایی خود را از دست داده و قدیمی است که نیاز به بازبینی و اصلاح دارد، در حالی که اصلاح یا حذف قوانین در کشور زمان‌بر بوده و با مشکلات چالشی مواجه است.

عضو شورای عالی اداری کشور با تاکید به این نکته که باید زیرساخت‌های فعالیت بخش خصوصی در جامعه فراهم شود، تصریح کرد: امروزه موانعی و مشکلاتی سر راه بخش خصوصی وجود دارد که باید برطرف شود تا بخش خصوصی بتواند در بخش‌های تولیدی و صنعتی حضور فعال‌تر داشته باشد، قوانین کار متناسب با حضور بخش‌های خصوصی تدوین شود.

مرعشی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی هر کشور متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی بخش خصوصی آن کشور سنجیده می‌شود در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های کشور، باید زمینه و بستر‌های فعالیت بخش خصوصی در پروژ‌ه‌های اقتصادی فراهم شود.

مشاور ارشد اتاق ایران هدف اصلی تشکیل شورای گفت‌وگو بخش خصوصی با دولت را شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی  و ارائه راهکارهای فعالیت هرچه بهتر آنان در جامعه معرفی کرد و گفت: سال همدلی و هم‌زبانی مردم با دولت فرصت بسیار مناسبی را جهت همکاری بیشتر بخش خصوصی و دولت فراهم کرده است، بخش‌خصوصی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در جهت سیاست‌های کلان دولت گام برداشته و در همین راستا از حمایت‌های دولت برخوردار شود.

وی با بیان این نکته که شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی توانسته بسیاری از مشکلات و معضلات بخش خصوص و مدیران دولتی را بر طرف کند، بیان کرد: شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی با توجه به مدت زمان بسیار اندکی که تشکیل شده است توانسته با ارائه راهکارهای بسیار موثر و کارشناسانه موانع بخش خصوصی و حتی مدیران دولتی را برطرف کند.

مشاور اسبق وزیر صنعت با اشاره به لزوم برگزاری مستمر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، عنوان کرد: بهبود وضعیت کسب‌ و کار، ارتقاء فعالیت بخش‌های خصوصی و همچنین تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی از جمله اصلی‌ترین رسالت‌های این شورا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon