هدف اصلی قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف بود


هدف اصلی قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف بود

خبرگزاری تسنیم:عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف امام حسین (ع) از قیام گفت: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکرحرکت و قیام کرد، نهضت امام حسین (ع) برای این بود معروف را در جامعه احیا کند و همچنین منکر را در جامعه از بین ببرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) دارای ویژگی‌هایی در دوران خویش بودند که در مراحل زندگیشان بروز پیدا کرد که این ویژگی‌ها باید الگوی جوامع اسلامی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین (ع) بر اقامه امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشتند افزود: ما نباید تصور کنیم که برای انجام دادن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تنها به تدکر دادن کفایت کنیم چون تذکر اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله فقیهی بیان کرد: یکی دیگر از مراحل امر به معروف و نهی از منکر این است که معروف را باید در خارج به وجود بیاوریم و منکر را از بین ببریم چون تذکرات مقدمه رسیدن به این است امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موثر باشد و سعی شود معروف در جامعه زیاد و منکر کم شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهداف امام حسین (ع) از قیام در کربلا عنوان کرد: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر حرکت و قیام کرد، نهضت امام حسین (ع) برای این بود معروف را در جامعه احیا کند و همچنین منکر را در جامعه از بین ببرد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد این بود که گاهی سلاطین و شخصیت‌های عمومی معروف را جای منکر قرار می‌دادند که این موضوع از مصیبت‌های جامعه بود و سبب انحراف در جامعه می‌شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام حسین (ع) قیام کرد تا برای مردم روشن کند که محرمات و واجبات کدام است و معروف و منکر‌ها را نشان دهد.

آیت الله فقیهی بیان کرد: یکی از ابعاد قیام امام حسین (ع) تحقق معروف و منکر بود، در روز عاشورا امام حسین (ع) نماز خود را می‌خوانند که علت آن این است که اهداف قیام را نشان دهند وفرمودند هدف من از شهادت احیای امر به معروف و نهی بود.

وی تصریح کرد: همه مسلمان‌ها در همه جوامع اسلامی باید با منکر مبارزه کنند و د راین راستا باید حرکت و قیامی شود تا منکر از بین برود که این حرکت را امام حسین (ع) به ما نشان داد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon