طرح سراسری سبک زندگی سالم در استان کرمانشاه اجرا می‌شود

طرح سراسری سبک زندگی سالم در استان کرمانشاه اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: در راستای ارتقا سلامت همگانی طرح سراسری سبک زندگی سالم با محوریت ارائه مشاوره‌ تغذیه‌ای در مکان‌های ورزشی استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

سارا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش ابتلا به دیابت و چربی خون گرایش اقشار مختلف مردم به ورزش‌های همگانی در سال‌های اخیر گسترش یافته و هیئت پزشکی ورزشی استان نیز در جهت کمک به ورزشکاران با تمرکز بر ارائه مشاوره‌های تغذیه در سطوح مختلف به ارائه خدمت می‌پردازد.

مسئول کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه اجرای طرح سراسری سبک زندگی سالم را راهکاری برای ارتقا سلامت همگانی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان عموم مردم عنوان کرد و افزود: در این طرح کارشناسان ارشد تغذیه در مکان‌های ورزشی حضور می‌یابند و پاسخگوی سؤالات ورزشکاران هستند.

مرادی از حضور متخصصان فیزیوتراپی در مکان‌های ورزشی در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: این برنامه نیز با مسئولیت هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه به زودی انجام و پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از پنج هزار نفر از این امکانات استفاده کنند.

وی شهرداری کرمانشاه و هیئت پزشکی ورزشی را از مهم‌ترین دستگاه‌های مشارکتی در اجرای طرح سراسری سبک زندگی سالم بیان و اظهار کرد: چنانچه در مدت ارائه مشاوره‌های تغذیه‌ای متوجه مشکل حادی در ورزشکاران شویم در اسرع وقت برای ادامه پروسه درمان به هیئت پزشکی ورزشی معرفی و مراحل درمان دنبال خواهد شد.

مرادی بهره‌مندی ورزشکاران و اقشار مختلف مردم از خدمات مشاوره تغذیه‌ای را از مهم‌ترین راهکارهای کاهش بیماری‌های غیرواگیر دانست و گفت: گروه سنی 50 تا 60 سال بیشترین متقاضی دریافت مشاوره‌ای تغذیه‌ای در این استان هستند و در بخش ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای نیز تکواندوکاران و بسکتبالیست‌ها بیشترین درخواست را مطرح می‌کند.

انتهای پیام / ی   

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon