۱۴ مرکز تحقیق و توسعه در دانشگاه آزاد اصفهان راه‌اندازی شد


14 مرکز تحقیق و توسعه در دانشگاه آزاد اصفهان راه‌اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان گفت: دانشگاه‌ها اقدام به راه‌اندازی ۱۴ مرکز تحقیق و توسعه در زمینه‌های کشاورزی، علوم پزشکی و علوم انسانی کرده و هم اکنون این مرکز به صنایع مربوطه مرتبط شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، احمد علی فروغی ظهر امروز در آئین افتتاحیه اجلاس بین المللی آساهیل با بیان اینکه این اجلاس تلاش می‌کند، موضوعات مهم آموزشی و پژوهشی در سطح منطقه و جهان کسب کند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در مورد گسترش و توسعه سریع آموزش عالی بسیار مصمم است و در برای برآورده کردن نیازهای نسل آینده دانشجویان در هر دو موضوع برنامه‌ریزی درسی و مهارت‌ها موظف و علاقمند است.

وی با بیان اینکه اکنون در مسیر ماموریت تعریف شده برای دانشگاه‌های نسل سوم، از یک دانشگاه علم محور صرف به سمت به یک دانشگاه دانش‌محور برای دانشجویان و پژوهشگران در حرکت هستیم، افزود: در راستای ارتقاء سطح فعالیت‌های تکنولوژیکی و ایفای نقش فعال در استفاده از دانش خلق شده اقدام به راه‌اندازی مرکز اینکوباتور در دانشگاه نموده‌ایم که این مرکز در حال حاظر میزبان 25 شرکت "اسپین آف" است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: علاوه بر این دانشگاه‌ها اقدام به راه‌اندازی 14مرکز تحقیق و توسعه در زمینه‌های کشاورزی، علوم پزشکی و علوم انسانی کرده و هم اکنون این مرکز به صنایع مربوطه مرتبط شده اند.

وی با بیان اینکه اعضاء باید فرصت یابند تا بعضی از این مراکز را بازدید و در مورد امکان همکاری مشترک گفت وگوهایی صورت گیرد، گفت: این همکاری موجب ایجاد یک فضای خلاق و متعادل برای دانشجویان نسل آینده است.

مدیر کمیته برگزاری کنفرانس بین المللی موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا نیز این اجلاس اظهار داشت: نوآوری‌ها و توسعه جدید در اقتصاد جهان همراه خود چالش‌ها و فرصت‌هایی برای آموزش عالی به همراه آورده است که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را موظف می‌سازد که در فرایندها و برنامه‌های خود به ویژه در همکاری های بین‌المللی بازبینی کنند.

جواد انگجی تصریح کرد: این کنفرانس ارائه کننده یک برنامه راهبردی ویژه برای موسسات شرکت‌کننده، روسای دانشگاه‌ها و دیگران در راستای به اشتراک‌گذاری نظرات ارزشمند در جهت یافتن راه حل‌های معمول برای چالش‌های پیش روی خود و جستجوی موقعیت‌های جدید برای همکاری در میان مشارکت کنندگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: کمیته برگزاری همایش در اصفهان برنامه‌های ویژه سخنرانی‌های کلیدی، گزارش‌های کشوری، جلسات موازی و ارائه‌های ویژه به همراه کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها را خواهد داشت که امید است برای مشارکت‌کنندگان جذاب و مفید باشد.

مدیر کمیته برگزاری کنفرانس بین المللی موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا بیان کرد: امید دارم همایش آساهیل 2015 ایجادکننده یک پلت‌فرم جدید برای آینده‌ای روشن و محکم برای همکاری‌های بین‌المللی در میان اعضا باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon