تظاهرات در مقابل سفارت مصر در مغرب در محکومیت حکم اعدام مرسی

تظاهرات در مقابل سفارت مصر در مغرب در محکومیت حکم اعدام مرسی

خبرگزاری تسنیم: ده ها شهروند مغربی با برگزاری تظاهراتی در مقابل سفارت مصر در رباط صدور حکم اعدام برای «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، در تجمع اعتراض آمیزی که شب گذشته بنا به دعوت انجمن دموکراتیک مغرب برای همبستگی با ملت ها در مقابل سفارت مصر در رباط برگزار شد، رهبران و اعضای جنبش توحید و اصلاح و نیز رهبران حقوقی و چپگرای مغرب مشارکت داشتند.

شرکت کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی در حمایت از مرسی به عنوان نخستین رئیس جمهور مدنی منتخب مردم در مصر با خود حمل می کردند که بر روی یکی از آنها نوشته شده بود: نه مبارک، نه سیسی، آزادی برای مرسی.

همچنین «محمد العرفی» هماهنگ کننده انجمن دموکراتیک مغرب برای همبستگی با ملت ها طی اظهاراتی صدور احکام اعدام علیه مرسی و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین را محکوم کرد و گفت که این احکام سیاسی است و خواستار ابطال آن و محاکمه عادلانه متهمان شد.

این در حالی است که سفارت مصر در رباط ضمن محکوم کردن هر گونه اظهارنظرها درباره احکام قضایی علیه مرسی و تعدادی از رهبران جماعت اخوان المسلمین گفت که این انتقادها دخالتی غیر قابل قبول در امور داخلی مصر و تجاوز آشکار به استقلال دستگاه قضایی این کشور است.

از سوی دیگر تعدادی از نهادهای سیاسی و حقوقی مغرب با صدور بیانیه هایی احکام قضایی اخیر مصر و صدور حکم اعدام برای مرسی و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین را محکوم کردند.

همچنین ده ها شهروند مغربی عصر روز سه شنبه گذشته تجمع اعتراض آمیزی در مقابل پارلمان مغرب در رباط برگزار و این احکام را محکوم کردند.

دادگاه مصر روز شنبه گذشته حکم اعدام 122 نفر از میان 166 متهم پرونده جاسوسی بزرگ و حمله به زندان ها را به مفتی مصر ارجاع داد تا نظر شرعی در این باره را کسب نماید و از جمله این افراد نیز عبارتند از : محمد مرسی، یوسف القرضاوی، محمد بدیع، خیرت الشاطر، سعد الکتاتنی، عصام العریان و محمد البلتاجی.

دادگاه جنایی قاهره پیش از این نیز محمد مرسی را به خاطر اتهامات مربوط به قتل تظاهرات کنندگان در پرونده موسوم به "کاخ الاتحادیه" به 20 سال زندان محکوم کرد.

صدور حکم اعدام برای مرسی با انتقادات شدید در داخل و خارج از مصر مواجه شده است و در همین راستا آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از صدور حکم ابراز امیدواری کردند که مسئولان مصر در این حکم تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان