آزادسازی خرمشهر اوج اقتدار نظام اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی بود

آزادسازی خرمشهر اوج اقتدار نظام اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی بود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه تبریز گفت:آزادسازی خرمشهر اوج اقتدار نظام اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در جمع نیروهای نظامی و انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: در این دوران که دشمن جنگ را برما تحمیل کرد تمام دورانش و خصوصا سوم خرداد دورانی درخشان و طلایی است و در تاریخ ایران این افتخار ثبت شده و فراموش نشده است.

وی افزود: صدام با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران حمله کرد و قصد داشت در همان روزهای اول خرمشهر را فتح کند که 34 روز در پشت شهر ماند و در فاصله کمی رزمندگان توانستند خرمشهر را پس بگیرند و به غنایم بسیاری برسند.

عضو خبرگان رهبری گفت: در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر که امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و معجزه گونه بود و اربابان صدام هم تصور آن را نمی‌کردند جنگ به مرحله نوینی رسید و جنگ از سوی صدامیان تدافعی شد و عقب‌نشینی کردند و بر دنیا معلوم شد که مقاومت نیروهای اسلامی منبعث از ایمان تا چه حد سرنوشت ساز است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر اوج اقتدار نظام اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی بود گفت: عملیات بیت المقدس پس از عملیات فتح المبین آغاز شد و فاصله و طرح ریزی بسیار کوتاه بود عملیاتی خردمندانه بود که در منطقه وسیعی اجرا شد که ده برابر منطقه عملیات فتح المبین بود و 36 روز طول کشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: با وجود محدودیت‌های فراوان در این عملیات موفقیت‌های زیادی کسب شد و حجم بسیار بالایی از غنایم به دست آمد و در مجموع فتح خرمشهر یک موضوع عادی نبود و مصداق امداد الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از فتح خرمشهر جوانان ما نیازمند یادآوری آن حماسه بزرگ و دلاوری‌ها هستند که باید مد نظر قرار گیرد و رهبری فرمودند که وقتی یک ملت متکی به خود شد در تمام میدان‌ها پیروزی او قطعی است و درس خرمشهر ایمان توام با عمل صالح و اراده منبعث از ایمان  بزرگ‌ترین درس فتح خرمشهر است.

امام جمعه تبریز گفت: امروز نیز همان روحیه جهادی و روحیه ایثار و مقدم کردن مصالح اجتماعی بر مصالح فردی وجود دارد و نیروهای مسلحی که فرماندهش نایب امام زمان است و نیروهایی که معتقد هستند از روحیه قوی برخوردار هستند و آنچه در جنگ سرنوشت را عوض می‌کرد روحیه است که خوشبختانه این روحیه وجود دارد.

وی افزود: امروز اگر سران آمریکا و طرف مذاکره کننده خواهان بازجویی از دانشمندان هسته‌ای هستند رهبری با شجاعت اعلام می‌کند که اجازه بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی با دانشمندان هسته‌ای را ندارند.

آیت الله شبستری گفت: این کار یک اقدام جاسوسی است که اسرار هسته‌ای ما را به دست آورند و به تیم مذاکره کننده نیز هشدار می‌دهیم که معیار ما همان معیارهای رهبری هستند و خطوط قرمزی که اعلام شده باید رعایت شوند و این کشور در اوج عزت است و عزت و مقاومت را در برابر زوگویی‌ها حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon