حماس اتهام وزیر دادگستری مصر علیه دبیرکل جهاد اسلامی را رد کرد

حماس اتهام وزیر دادگستری مصر علیه دبیرکل جهاد اسلامی را رد کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اتهام "احمد زند" وزیر دادگستری جدید مصر علیه رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین مبنی بر دست داشتن وی در حادثه ترور شیخ احمد یاسین بنیانگذار و رهبر جنبش حماس را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، موسی ابومرزوق امروز یکشنبه به‌روی صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط جمعی "فیس‌بوک" از رمضان عبدالله به‌عنوان "برادر بزرگ" یاد کرد و گفت هیچ‌کس نمی‌تواند و نباید چنین اتهامی را علیه وی مطرح کند. وی افزود: «نه، حتی یک فرد عادی هم نباید چنین حرفی بزند؛ چه برسد به یک مسئول».

ابومرزوق تأکید کرد که «شلح ترسیم کننده خط جهاد و از تشویق کنندگان به راه شهادت است که همیشه برادران و طرفداران خود (اعضای جنبش جهاد) را به ادامه این راه تشویق کرده است» و خود آرزوی نیل به این افتخار قبل از دیگران را دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابومرزوق افزود: «شیخ احمد یاسین می‌دانست که تحت تعقیب قرار دارد و عاملان این اقدامات را به تمسخر می‌گرفت؛ چرا که معتقد بود مرگ و زندگی دست خداست».

این رهبر برجسته جنبش حماس در بامداد 22 مارس سال 2004 که به‌روی ویلچر در حال بازگشت از مسجد مجمع اسلامی در محله صبره واقع در جنوب غرب شهر غزه بود، در حمله جنگنده‌های ارتش صهیونیستی به‌همراه 9 نمازگزار دیگر فلسطینی شهید شد.

گفتنی است که احمد زند وزیر دادگستری جدید مصر اخیراً رمضان عبدالله شلح را به لو دادن محل حضور شیخ یاسین که منجر به ترور و شهادت وی شد، متهم کرده بود.

گذرگاه مرزی رفح به‌مدت 2 روز بازگشایی می‌شود

رئیس اداره گذرگاه‌ها و مرزهای فلسطین اعلام کرد که مصر تصمیم دارد گذرگاه رفح را طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته بازگشایی نماید.

«ماهر ابوصبحه» در اظهاراتی گفت که پس از اعمال فشار مسافران پشت گذرگاه رفح بر سفارت فلسطین در قاهره، طرف مصری تصمیم گرفته است این گذرگاه را طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بازگشایی کند.

وی اشاره کرد که بازگشایی یک‌طرفه گذرگاه رفح کافی نیست و بهتر آن است که این گذرگاه به‌صورت دوطرفه و برای تردد همه مسافران اعم از بیمار، دانشجو و افراد دارای اقامت خارجی بازگشایی شود.

بر پایه این گزارش، مؤسسات حقوق بشر فعال در غزه اعلام کرده‌اند که گذرگاه مرزی رفح از 7 ماه پیش به‌طور کامل بسته شده است.

دولت مصر با روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی به‌عنوان رئیس جمهور این کشور از یک سو گذرگاه مرزی رفح به‌عنوان تنها کانال ارتباطی مردم محاصره شده غزه با دنیای خارج را بسته و از سوی دیگر تونل‌های نوار غزه که مردم غزه از آنها برای انتقال کالاهای ضروری استفاده می‌کردند، تخریب کرده است.

رژیم صهیونیستی تنها گذرگاه تجاری غزه را بست

مسئولان رژیم اشغالگر امروز یکشنبه گذرگاه کرم ابوسالم به‌عنوان تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را به‌بهانه اعیاد یهودیان تعطیل کردند.

«منیر الغلیان» مدیر بخش فلسطینی گذرگاه کرم ابوسالم گفت که مسئولان رژیم اشغالگر امروز تصمیم گرفتند گذرگاه کرم ابوسالم را به‌دلیل فرا رسیدن اعیاد یهودیان تعطیل نمایند.

وی افزود که تعطیلی این گذرگاه، فعالیت تجاری نوار غزه را مختل کرده و تأثیرات منفی بر واردات سوخت و گاز خواهد داشت.

نوار غزه در گذشته دارای 7 گذرگاه بود که 6 گذرگاه تحت سیطره اسرائیل و یک گذرگاه به‌نام گذرگاه رفح نیز تحت سیطره مصر بود اما رژیم صهیونیستی به‌دنبال حوادث سال 2007 که حماس کنترل  غزه را به دست گرفت، 4 گذرگاه را بسته و تنها دو گذرگاه اعم از کرم ابوسالم (تجاری) و گذرگاه بیت‌حانون (برای تردد افراد) را باز گذاشته است.

تیراندازی صهیونیست‌ها به‌سمت کشاورزان و ماهیگیران فلسطینی در مرز غزه

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز یکشنبه به‌سمت قایق‌های ماهیگیری و کشاورزان حاضر در نوار ساحلی و مرز نوار غزه تیراندازی کردند.

شاهدان عینی گفتند که قایق‌های جنگی اسرائیل به‌سمت قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان نزدیک منطقه الواحه در شمال غرب نوار غزه و نیز دو منطقه شیخ عجلین و النصیرات تیراندازی کردند که البته آسیبی به کسی نرسید.

نیروهای اشغالگر همچنین به‌سمت کشاورزان حاضر نزدیک مناطق شمال شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.

اعتصاب غذای خضر عدنان وارد بیستمین روز شد

شیخ «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای بیستمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود در زندان رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

وی که در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است، خواستار آزادی فوری خود شد و در نامه‌ای به مؤسسه مهجه القدس از تمامی کسانی که وی را در نبرد نامحدود علیه سیاست جائرانه بازداشت اداری یاری می‌رسانند، قدردانی کرد و خواستار تشدید فعالیت‌های همبستگی آمیز با وی شد.

نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 2014.7.8 خضر عدنان را بازداشت کردند.

عدنان 37ساله آغازگر نبرد «شکمهای خالی» در زندان‌های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.

در همین رابطه مرکز اسرا و حقوق بشر (احرار) گزارش داد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی «خضر عدنان» را به‌دلیل اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی زندان «هداریم» انتقال داد.

خانواده عدنان در این باره گفت که عدنان به‌محض اینکه مطلع شد رژیم صهیونیستی حبس اداری وی را برای سومین بار طی یک سال گذشته به‌مدت چهار ماه تمدید کرده است، اعتصاب غذای خود را اعلام کرد و اداره زندان نیز وی را به سلول انفرادی زندان هداریم انتقال داده است.

در همین رابطه شیخ خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اخیراً طی سخنانی در تجمع همبستگی آمیز با اسرای فلسطین به خضر عدنان و همه اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر درود فرستاد و تأکید کرد که پیروزی همراه و هم‌پیمان شیخ عدنان است همچنان که وی در اعتصاب غذای نخست پیروز شد.

وی افزود که دشمن صهیونیستی با بازداشت مجدد شیخ عدنان می‌خواهد صبر و اراده وی را مورد آزمون قرار دهد اما عدنان بار دیگر به اعتصاب غذا متوسل شد تا به حق خود دست یافته و بازداشت اداری را بشکند.

یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و بازداشت 6 نمازگزار فلسطینی

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست صبح امروز یکشنبه در ادامه تجاوزات علیه مسجد الاقصی به این مسجد مقدس یورش بردند.

محمود ابوعطا فعال ساکن قدس در این باره گفت که 73 شهرک نشین صبح امروز در حالی به مسجد الاقصی یورش بردند که نمازگزاران فلسطینی در آن حضور داشتند.

به‌گفته وی نمازگزاران فلسطینی حاضر در مسجدالاقصی مانع آن شدند تا شهرک نشینان مراسم تلمودی را به جا آورند و به‌دنبال آن نیروهای اشغالگر 6 نمازگزار فلسطینی از جمله یک عکاس خبری و یک بانوی فلسطینی را بازداشت کردند.

حماس: ملت فلسطین در درگیری‌های داخلی کشورهای عربی دخالت نمی‌کند

نماینده جنبش حماس در لبنان تأکید کرد که ملت فلسطین تنها با دشمن صهیونیستی مبارزه می‌کند و هیچ دخالتی در جنگها و درگیری‌های داخلی کشورهای عربی ندارد.
علی برکه در جریان مشارکت در همایشی سیاسی در اردوگاه بداوی در شمال لبنان با مشارکت نمایندگانی از گروه‌های فلسطینی و اسلامی، تمامی کشورهای عربی را به حمایت از مسئله فلسطین فراخواند.

برکه اظهار داشت که ملت فلسطین مانع از بروز فتنه و درگیری مذهبی در کشورهای عربی خواهد شد و اجازه نمی‌دهد کسی اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان را به میدان تسویه حساب‌های داخلی خود تبدیل کند. وی ابراز کرد: ما ملتی هستیم که خواستار زندگی شرافتمندانه هستیم و از حقوق شهروندی در لبنان برخورداریم.

وی تصریح کرد که ملت فلسطین در اردوگاه‌های فلسطینی همواره به حق بازگشت به شهر و دیار خود پایبند بوده و به هیچ وجه حاضر به چشم‌پوشی از این حق مقدس نخواهد بود و همزمان با آن، بر برداشتن محرومیت‌ها و محدودیت‌ها از اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان تأکید دارد و خواستار پایبندی دولت لبنان به وعده‌های خود در سال 2007 مبنی بر بازسازی ویرانی‌های اردوگاه نهر البارد و تقدیم غرامت به ساکنان آن است.

این مسئول حماس تصمیم اخیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" در خصوص قطع کمکهای نقدی به آوارگان فلسطینی در سوریه را که به لبنان پناهنده شده‌اند اقدامی جائرانه خواند و خواستار تجدید نظر فوری در آن شد.

علی برکه تصریح کرد که اگر جامعه بین الملل عاجز از ارائه کمکهای مالی به آوارگان فلسطینی است، پس راه را باز کند تا فلسطینیان به شهر و دیار خود که به‌زور و ناحق از آن کوچانده شده‌اند، بازگردند حتی اگر در این راه به شهادت برسند. وی از سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز خواست خدمات رسانی به آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان را از سر گیرد.

برکه خواستار تقویت روابط دوستانه بین ملتهای فلسطین و لبنان شد و تأکید کرد که هر دو طرف هم اکنون در سنگری واحد علیه طرحهای شوم دشمن صهیونیستی در لبنان ایستاده‌اند.

وی از تمامی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در لبنان خواست پای فلسطینیان را به درگیری‌ها و اختلافات داخلی خود باز نکنند، زیرا مصلحت ملت فلسطین اقتضا می‌کند که در امور داخلی دیگر کشورها و فتنه‌های جاری که هم موجب ویرانگری در کشورهای عربی شده و هم امت اسلامی و عربی را از مسئله مرکزی خود که همان مسئله فلسطین است، دور می‌کند، دخالت نکنند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان