طرح شناسایی اولیای بی‌سواد در زنجان اجرا می‌شود


طرح شناسایی اولیای بی‌سواد در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای سیاست‌های تشویقی سوادآموزی گفت: اولیای بی‌سواد در زمان ثبت نام در مدارس زنجان شناسایی می‌شود.

اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: در زمان ثبت دانش‌آموزان در مدارس اطلاعات اولیای آن‌ها نیز درج می‌شود و بر این اساس اولیای بی‌سواد شناسایی می‌شوند.

وی ابراز کرد: طرح شناسایی اولیای بی‌سواد از سال گذشته در مدارس آغاز شده است و بسیاری از آن‌ها با اجرای این طرح شناسایی می‌شوند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: دو نوع سیاست اجرایی برای اولیای بی‌سواد ابلاغ شده که شامل سیاست‌های تشویقی و تنبهی است.

وی عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های تشویقی که امسال اجرایی می‌شود، اولیای بی‌سوادی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند، 20 درصد هزینه سرانه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است، گفت: اولیای بی‌سوادی که خود مبادرت به سوادآموزی کنند، مشمول دریافت 100 درصد سرانه آموزش می‌شوند.

وی بیان کرد: از سال آینده سیاست‌های تنبیهی اجرایی می‌شود و بر اساس آن افراد بی‌سواد از بسیاری از مزایای اجتماعی مانند برخورداری از خدمات سازمان‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منع می‌شوند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان افزود: دریافت یا تمدید گواهینامه رانندگی و نیز اخذ یا تمدید مجوز کسب و کار منوط به ارائه گواهی سوادآموزی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon