شهرک‌های تخصصی صنایع شیمیایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود


شهرک‌های تخصصی صنایع شیمیایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای استقرار صنایع شیمیایی در شهرستان‌های دشتستان و گناوه پیشنهاد ایجاد شهرک‌های تخصصی صنایع شیمیمایی به وزارتخانه ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی در نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر یکی از استان‌های صنعتی کشور است اظهار داشت: به استثنای صنایع پارس جنوبی 720 پروژه صنعتی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح‌های صنعتی 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است تصریح کرد: استان بوشهر دارای سابقه درخشان تجارت دریایی است بگونه‌ای که سومین اتاق بازرگانی کشور در استان بوشهر تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در استان بوشهر در حوزه صنوف تجاری 22 هزار واحد صنفی فعال است که از این تعداد 800 صنف آن در حوزه تجارت دریایی فعال است.

حسینی از فعال بودن 220 معدن در استان خبرداد و بیان کرد: اکنون یک‌هزار و 500 جواز تاسیس در حوزه‌های صنعت، معدن و تولید صادر شده است که با اجرای این طرح‌ها پیش بینی می‌شود 46 هزار نفر مشغول بکار شوند.

وی با اشاره به اینکه در جوازهای صادر شده یاد شده بیش از 40 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود گفت: برای استقرار صنایع مختلف مرتبط با صنعت گاز و پتروشیمی پیشنهاد ایجاد دو شهرک تخصصی صنایع شیمیایی در دشتستان و گناوه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر سهل‌تر شدن نظام‌نامه‌های حوزه صنعت و معدن در استان بوشهر افزود: بعضا در برخی موارد شرایط سخت‌گیرانه ای در حوزه بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود که لازم است دراین بخش‌ها تسهیلات لازم ارائه شود.

حسینی از کاهش شاخص سرمایه گذاری در سال قبل خبرداد و بیان کرد: شاخص میزان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر در سال قبل نسبت به سال 1392 کاهش داشته که لازم است شرایط سخت‌گیرانه در حوزه سرمایه گذاری برای توسعه فعالیت‌های صنعتی وتولیدی برداشته شود.

وی از تصویب قانون ماده 60 در حمایت از سرمایه گذاران خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این قانون امید است نگاه ویژه‌ای به حوزه تولید و سرمایه‌گذاری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه دادگستری استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به حوزه صنعت و سرمایه گذاری دارد افزود: با راه‌اندازی شعبه تخصصی رسیدگی به پرونده‌های قضایی حوزه صنعت در دادگستری مشکلات سرمایه گذاران کاهش می‌یابد و از اطاله دادرسی پیشگری می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon