نیروی مشترک عربی باید در خدمت آزادسازی فلسطین باشند نه بازوی آمریکا برای تجزیه منطقه

نیروی مشترک عربی باید در خدمت آزادسازی فلسطین باشند نه بازوی آمریکا برای تجزیه منطقه

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: ما می‌خواهیم نیروی مشترک عربی ابزاری برای آزادسازی فلسطین باشد نه بازوی آمریکا برای تقسیم‌بندی منطقه.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «خالد البطش» طی اظهاراتی در صفحه فیس‌بوک نوشت که از زمان فاجعه اشغال فلسطین در سال 1948 و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در خاک فلسطین و آواره شدن فلسطینیان، مردم از نتایج این شکست در رنج هستند و به خداوند متعال و مبارزان آن که برای ایفای نقش ملی و اسلامی خود برای ابقای آرمان فلسطین تلاش می‌کنند، امید دارند.

وی اظهار داشت: اتحادیه عرب در قرن گذشته تأسیس شد و از زمان تأسیس این اتحادیه توافقنامه دفاع عربی مشترک را علیه اسرائیل اجرا نکرده است و مسئولان رسمی عربی اعم از رؤسا، پادشاهان و شخصیت‌های سیاسی نیازی به این توافقنامه دفاع و یا حمله نداشتند زیرا معتقد بودند که رابطه با اسرائیل نیازی به فعال سازی هیچ توافقنامه دفاعی یا هجومی ندارد.

البطش افزود: امروز همه چیز تغییر کرده و اعراب به این فکر افتاده‌اند اما آیا اسرائیل بر اساس اصل تأسیس اتحادیه عرب و پس از آن مصوبات اجلاس خارطوم و اظهارات جمال عبدالناصر هنوز هم دشمن است؟ یا اینکه این اصل تغییر کرده است؟

وی همچنین تصریح کرد:اهداف تشکیل نیروی مشترک عربی چیست و سربازان آن در کدام سرزمین خواهند جنگید و در کدام سرزمین کشته و یا شهید خواهند شد و سلاح آنها که از سال 1948 ذخیره شده است کدام طرف را نشانه خواهد رفت؟ آیا نیروی مشترک عربی هسته‌ای برای آزادسازی قدس خواهد بود؟ و آیا این نیرو در صورت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آن دفاع خواهد کرد؟ اگر این نیرو از این مفاهیم دور است پس در آن صورت آن نیز جزئی از بحران و ظلم دیگری است.

رؤسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عربی روز گذشته در نشست خود در مقر اتحادیه عرب توافق کردند که پیش‌نویس پروتکلی درباره تأسیس نیروی نظامی مشترک عربی در رابطه با مأموریت‌ها و بودجه اختصاصی آن را تهیه نمایند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان