هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع نوار غزه

هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع نوار غزه

خبرگزاری تسنیم: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نسبت به وخامت اوضاع انسانی نوار غزه هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «نیکولای ملادینوف» در اظهاراتی ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی نوار غزه، گفت که کشورهای کمک کننده به تعهدات مالی خود در خصوص بازسازی نوار غزه پایبند نبوده اند.

وی بر ضرورت استمرار آتش بس در غزه تاکید کرد و گفت که بازگشایی گذرگاه ها و اجازه تردد افراد و نقل و انتقال کالاها وظیفه ای بر عهده تشکیلات خودگردان فلسطین است.

در همین رابطه «ماهر ابوصبحه» رئیس اداره گذرگاه ها و مرزهای فلسطین اعلام کرد که مصر تصمیم دارد گذرگاه رفح را طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته بازگشایی نماید.

وی اشاره کرد که بازگشایی یک طرفه گذرگاه رفح کافی نیست و بهتر آن است که این گذرگاه به صورت دو طرفه و برای تردد همه مسافران اعم از بیمار، دانشجو و افراد دارای اقامت خارجی بازگشایی شود.

بر پایه این گزارش، موسسات حقوق بشر فعال در غزه اعلام کرده اند که گذرگاه مرزی رفح از 7 ماه پیش به طور کامل بسته شده است.

دولت مصر با روی کار آمدن عبد الفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور این کشور از یک سو گذرگاه مرزی رفح به عنوان تنها کانال ارتباطی مردم محاصره شده غزه با دنیای خارج را بسته و از سوی دیگر تونل های نوار غزه که مردم غزه از آنها برای انتقال کالاهای ضروری استفاده می کردند، تخریب کرده است.

رژیم صهیونیستی «عزیز الدویک» را به یکسال حبس و پرداخت غرامت محکوم کرد

دادگاه نظامی عوفر امروز دوشنبه عزیز الدویک رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین را به 12 ماه حبس و پرداخت غرامت به مبلغ 6 هزار شکل (واحاد پول اسرائیل) محکوم کرد.

مرکز پژوهش های اسرای فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که از زمان بازداشت عزیز الدویک 14 جلسه محاکمه برای وی برگزار شده است و دادگاه در این جلسات اتهاماتی به دویک از قبیل سخنرانی در یکی از تظاهرات های کرانه باختری را وارد کرده است.

آخرین جلسه محاکمه دویک چند روز پیش برگزار شد و طی آن دادستانی اسرائیل صدور حکم حبس 14 ماهه برای دویک را خواستار شد اما وکیل وی با آن مخالفت کرد.

نیروهای اشغالگر اواسط ماه ژوئن سال 2014 در جریان بازداشت گسترده اعضای حماس و نمایندگان پارلمانی وابسته به حماس، دویک را از منزلش بازداشت کردند.  

وی تا کنون بارها توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شده و مجموعا 4 سال از عمر خود را در زندان های این رژیم سپری کرده است و از مشکلات جسمی همانند فشار خون و قند خون رنج می برد.

رژیم صهیونیستی مسیر قدس به الخلیل را به روی فلسطینیان بست

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه مسیر قدس به الخلیل را به بهانه برگزاری ماراتون دو شهرک نشینان صهیونیست به روی فلسطینیان بستند.
نظامیان رژیم صهیونیستی جاده های اطراف شهرک صهیونیست نشین کریات اربع در شرق الخلیل و مسیر قدس به الخلیل را به روی فلسطینیان بستند.
دشمن صهیونیستی امروز دوشنبه اقدام به برگزاری مسابقه دو برای شهرک نشینان صهیونیست در این مسیر کرده است.

الهندی: اعتصاب غذای خضر عدنان رمز نبرد با رژیم اشغالگر است

«محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد شیخ خضر عدنان که از 21 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، رمز نبرد شکم های خالی است.

وی طی سخنانی در جمع شرکت کنندگان در مراسم همبستگی با «نایف الجبور» اسیر فلسطینی که در مقابل مقر صلیب سرخ برگزار شد، گفت که نبرد ملت فلسطین امتداد یافته و اشکال و ابعاد مختلفی به خود گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز شیخ خضر عدنان رمز این نبرد است اما ممکن است این رمز در هر زمانی تغییر پیدا کند، ایستادگی ما در کنار شیخ خضر عدنان، ایستادگی در کنار همه اسرا و مخالفت با بازداشت اداری و نیز حمایت از آرمان فلسطین است.

الهندی تصریح کرد که ملت فلسطین نباید به سازمان های بین المللی که در برابر ملت فلسطین سکوت کرده اند، تکیه کند بلکه باید به این ملت و مقاومت فلسطین اتکا نمود.

شیخ «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای بیست و یکمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود در زندان رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.

وی که در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است، خواستار آزادی فوری خود شد و در نامه ای به موسسه مهجه القدس از تمامی کسانی که وی را در نبرد نامحدود علیه سیاست جائرانه بازداشت اداری یاری می رسانند، قدردانی کرد و خواستار تشدید فعالیت های همبستگی آمیز با وی شد.

نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.

عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.

در همین رابطه مرکز اسرا و حقوق بشر (احرار) گزارش داد که اداره زندان های رژیم صهیونیستی «خضر عدنان» را به دلیل اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی زندان «هداریم» انتقال داد.

خانواده عدنان در این باره گفت که عدنان به محض اینکه مطلع شد رژیم صهیونیستی حبس اداری وی را برای سومین بار طی یکسال گذشته به مدت چهار ماه تمدید کرده است، اعتصاب غذای خود را اعلام کرد و اداره زندان نیز وی را به سلول انفرادی زندان هداریم انتقال داده است.

در همین رابطه شیخ خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اخیرا طی سخنانی در تجمع همبستگی آمیز با اسرای فلسطین به خضر عدنان و همه اسرای در بند زندان های رژیم اشغالگر درود فرستاد و تاکید کرد که پیروزی همراه و همپیمان شیخ عدنان است همچنانکه وی در اعتصاب غذای نخست پیروز شد.

درخواست یکپارچه گروه های فلسطینی از مصر برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح

گروه های ملی و اسلامی فلسطین در نوار غزه با اشاره به وخامت اوضاع انسانی این منطقه و به ویژه وضعیت بیماران، دانشجویان و دارندگان گذرنامه ها و مجوزهای اقامت خارجی، بر لزوم بازگشایی دائمی و دو طرفه گذرگاه رفح از سوی مصر تاکید کردند.

گروه های فلسطینی با صدور بیانیه ای از مصر خواستند طی دو روز آینده گذرگاه رفح را به صورت دو طرفه بازگشایی کند تا زمینه سفر متقاضیان سفر به خارج فراهم شود.

این گروه ها از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواستند که برای بازگشایی دو طرفه گذرگاه رفح با مقامات مصری ارتباط برقرار کند.

گروه های ملی و اسلامی فلسطین در غزه همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول تداوم محاصره و اوضاع معیشتی فاجعه بار ساکنان غزه دانستند و ضمن تاکید بر اهتمام خود به حفظ ثبات و امنیت مصر، خاطر نشان کردند که ملت و گروه های فلسطینی علاقه مند به احیای نقش پیشگامی مصر در عرصه جهان عرب و منطقه و به ویژه در زمینه حمایت از مساله فلسطین هستند.

این گروه ها از مصر خواستند برای کاهش درد و رنج ملت فلسطین گذرگاه رفح را بازگشایی کند؛ چرا که در سایه محاصره بیش از 8 ساله نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، این گذرگاه شاهراه ارتباطی غزه با جهان خارج به شمار می رود. 

این در حالی است که ماهر ابو صبحه رئیس اداره گذرگاه ها و مرزهای فلسطین در نوار غزه دیروز یکشنبه از تصمیم مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح در مرزهای این کشور با غزه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده خبر داد.

ابو صبحه در گفتگوی ویژه با الرساله خاطر نشان کرد که این گذرگاه تنها برای عبور افراد سرگردان در سمت مصری گذرگاه بازگشایی خواهد شد و هنوز خبری درباره امکان سفر ساکنان غزه به مصر در دست نیست.

مصر از ماه ها قبل به بهانه های امنیتی و نظامی گذرگاه رفح را بسته است و مانع از سفر هزاران شهروند فلسطینی ساکن باریکه غزه از طریق تنها شاهراه ارتباطی شان با جهان خارج می شود. این کشور همچنین منطقه حائلی به عرض یک کیلومتر در امتداد مرزهای باریکه غزه ایجاد کرده است تا به ادعای خود امنیت منطقه سیناء را تامین کند، اما تکرار انفجارها و حملات به نیروهای امنیتی مصر در این منطقه نشان می دهد که باریکه غزه هیچ نقشی در ناامنی های این کشور نداشته و ندارد.

صهیونیست ها یک ماهیگیر فلسطینی را زخمی کردند

امروز دوشنبه نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی با تیراندازی به سمت ماهیگیران فلسطینی در منطقه السودانیه واقع در شمال غرب شهر غزه، یک ماهیگیر فلسطینی را زخمی کردند.
قایق های نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به سمت ماهیگیران فلسطینی تیراندازی کردند که باعث شد یک ماهیگیر به نام «محمد بکر» (26 ساله زخمی شده و به بیمارستان منتقل شود.

وخامت حال 2 زن اسیر فلسطینی در زندان هشارون

باشگاه اسیر فلسطین گزارش داد که چند زن اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از بیماری های جسمی رنج می برند که از جمله آنها دو اسیر به نام های منی السایح و عالیه العباسی است که در تاریخ 15 آوریل بازداشت شده اند.

وکیل باشگاه اسیر فلسطینی که در زندان هشارون با زنان اسیر ملاقات کرده، گفت که منی السایح (34 ساله) از شهر نابلس از التهاب روده بزرگ و درد مفاصل رنج می برد.

بر اساس این گزارش، علیاء عباسی (49 ساله) از قدس نیز از بیماری اعصاب، تنگی نفس و مشکلات ستون فقرات، بیماری قند، فشار خون و چربی خون رنج می برد. وی به 26 ماه حبس محکوم شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان