ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان اردبیل به‌کارگیری می‌شود


ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان اردبیل به‌کارگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت:ظرفیت‌های توریستی متعددی در جای جای استان اردبیل وجود دارند، اکوتوریسم و گردشگری سلامت از برجسته‌ترین قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در دیدار با سرکنسول روسیه در گیلان اظهار داشت: بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و کوه رفیع و زیبای سبلان که در حال طی مراحل لازم برای ثبت در فهرست آثار بین المللی است از دیگر جاذبه های توریستی این استان به شمار می روند.

وی حضور تورگردان‌های روسی در اردبیل را در اعزام گردشگران روسیه‌ای به این منطقه مفید دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عالی ترین سطح و در حوزه های مختلف با کشور روسیه ارتباط دارد و این رویه فرصت متمایزی را برای ورود گردشگران روسی به اردبیل فراهم کرده است.

استاندار اردبیل طرح خواهرخواندگی با ولگاگراد روسیه را کاری ارزشمند برشمرد و گفت: به لحاظ تحریم کشور روسیه از سوی اتحادیه اروپا ، آماده ایم در تامین اقلام غذایی به این کشور کمک کنیم.

خدابخش با اشاره به حمایت جدی دولت یازدهم از سرمایه گذاری‌های واقعی، بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی اردبیل فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران روسی در این منطقه است.

سرکنسول روسیه نیز در ادامه این جلسه با اشاره به توسعه ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون روسیه در چند سال اخیر گفت: حجم تجارت ایران و روسیه در سال 2014 به حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار رسیده است.

ماکسیم بارانف پتانسیل استان اردبیل را در حوزه کشاورزی منحصر به فرد دانست و بر ساخت مرکز تجاری و نمایشگاه بین دو کشور ایران و روسیه تاکید کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon