یارانه خانواری در همدان قطع نشده است


یارانه خانواری در همدان قطع نشده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با اشاره به اینکه تعداد یارانه‌بگیران همدان بیشتر از جمعیت استان است، گفت: تاکنون یارانه خانواری در همدان قطع نشده است.

سیدناصر محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه احصا اطلاعات و شناسایی افراد پردرآمد برای حذف یارانه نقدی در همدان از امروز آغاز شده است، اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغ شده اطلاعات افراد پردرآمد برای حذف یارانه نقدی آنها احصا می‎شود.

وی با بیان اینکه شناسایی و حذف یارانه افراد پردرآمد یکی از اقدامات اساسی دولت محسوب می‌شود، افزود: شناسایی دقیق مشمولان دریافت، انصرافی‌ها و حذفی‌های در استان همدان با همکاری بانک‌ها، ثبت احوال و مرکز آمار ایران اجرایی می‎شود.

محمودی با تاکید بر اینکه براساس اطلاعات اولیه هنوز یارانه هیچ خانوار و فردی در همدان قطع نشده است، عنوان کرد: افرادی که نسبت به حذف یارانه نقدی‌شان اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را از امروز (سه‌شنبه 5 خرداد ماه) در سامانه "http://www.yaraneh10.ir" ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه امسال افراد پردرآمد و دهک‌های بالای جامعه از لیست دریافت یارانه کنار گذاشته می‎شود، گفت: حذف یارانه نقدی 6 میلیون نفر پردرآمد در کشور در دستور کار دولت قرار دارد

محمودی تاکید کرد: هنوز در زمینه ثبت‎نام جدید از خانوارهای جامانده از دریافت یارانه نقدی دستورالعملی ابلاغ نشده که در صورت ابلاغ این مهم از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‎شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با اشاره به اینکه یک میلیون و 867 هزار نفر در استان همدان یارانه دریافت می‌کنند که البته بیشتر از جمعیت استان یارانه در همدان پرداخت می‎شود، بیان کرد: برخی خانوارها در استان همدان هستند که به سبب داشتن افراد متوفی، مهاجران و داشتن دو شناسنامه یارانه اضافی دریافت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار اعلام شده 10 هزار و 75 در قالب هزار و 346 خانوار از ثبت‎نام برای دریافت یارانه نقدی در استان همدان جامانده‌اند، تصریح کرد: این افراد می‎توانند پس از ابلاغ دستورالعمل دولت برای ثبت‎نام یارانه‎بگیران جدید نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‎نام خود اقدام کنند.

محمودی با اشاره به اینکه پرداخت همگانی یارانه‌ها صحیح نبوده و بار مالی مضاعفی را بر دولت تحمیل کرده است، تاکید کرد: با اضافه‌شدن خانوارهای جامانده به تعداد فعلی یارانه‎بگیران، افراد دریافت‌کننده یارانه از جمعیت استان بیشتر می‏شود.

وی با اعلام اینکه ماهانه در استان همدان 81 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‎شود، تاکید کرد: تاکنون 4 هزار و 131 میلیارد تومان یارانه نقدی در استان همدان پرداخت شده که با ثبت‎نام افراد جدید بیشتر می‎شود.

به گزارش تسنیم؛ با توجه به تکلیف مصرح در بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور، دولت موظف است از فروردین ماه سال 1394، امکان ثبت‌نام تمامی افرادی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم کرده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام کند.

براساس بند "ح" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند، خانوارهای پردرآمد به ‌تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

در فروردین ماه امسال مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرده بود که دستورالعمل حذف و اضافه یارانه‎بگیران به احتمال زیاد در اواخر اردیبهشت ماه ابلاغ می‌‏شود، ولی برخلاف مصاحبه مدیرکل اقتصادی و دارایی همدان دولت هنوز دستورالعملی در این زمینه ابلاغ نکرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon