درجه‌بندی شهرداری‌های استان مرکزی ابلاغ شد


درجه‌بندی شهرداری‌های استان مرکزی ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: درجه بندی شهرداری‎‏ها ابلاغ شده که باید با توجه به آن نسبت به جذب سهمیه‎ها تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‎وکیلی پیش از ظهر امروز در همایش مشترک شهرداران و روسای شورای شهر در استان مرکزی اظهار داشت: شهرداری‎ها باید نسبت به استانداردسازی وسایل بازی در شهربازی‎ها و پارک‎ها و زمین‎های بازی اهتمام ویژه‎ای داشته باشند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران در شهرداری‎های ‎شهرستان‎های استان باید در ذیل ستاد مدیریت استان تشکیل شود، درجه بندی شهرداری‎‏ها نیز ابلاغ شده که باید با توجه به آن نسبت به جذب سهمیه‎ها تلاش شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 جمعیت استان یک‌میلیون و 413 هزار و 959 نفر برآورد شده که 74.9 در شهرها و 25.1 درروستاها ساکن هستند.

زندیه‎وکیلی با اشاره به جمعیت استان در کشور گفت: جمعیت شهری استان 1.9 جمعیت شهری در کشور است که در 33 نقطه شهری پراکنده شده، 10 نقظه شهری قبل از انقلاب و 23 نقطه شهری پس از انقلاب ایجاد شده است.

وی افزود: در دوره چهارم شوراها در استان مرکزی 193 نفر عضو این شوراها بوده که در 33 شورای اسلامی در سراسر استان فعالیت دارند که از این تعداد 172 نفر معادل 82.9 درصد مرد  و 21 نفر زن هستند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: تحصیلات اعضای شوراهای شهر 16.6 درصد دارای تحصیلات زیردیپلم و دیپلم، 13.5 درصد فوق دیپلم، 53.3 لیسانس، بیش از 16 درصد فوق لیسانس و 0.5 درصد تحصیلات حوزوی دارند که از این رقم 29 درصد فرهنگی، 29 درصد کارمند، 24.4 درصد مشاغل آزاد 17.1 درصد بازنشسته و 0.5 درصد روحانی هستند.

زندیه‎وکیلی با اشاره به سابقه عضویت اعضای شوراهای اسلامی گفت: از 77 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر در استان مرکزی، 61 درصد اعضا بدون سابقه عضویت در شورا و 39.9 درصد دارای سابقه عضویت هستند.

وی افزود: مدرک تحصیلی شهرداران در استان مرکزی2 نفر معادل 6 درصد دیپلم، 3 نفر معادل 9.1 فوق دیپلم، 23 نفر معادل 69 درصد لیسانس، 4 نفر معادل 12.2 درصد فوق لیسانس و 1 نفر معادل 3 درصد دارای مدرک دکتری  هستند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: بودجه شهرداری‌های استان 620 میلیارد تومان بوده که 113 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در بخش عمومی در کل استان حدود 139 میلیارد تومان در بخش عمومی، 75 میلیارد تومان در بخش گمرک، 11 میلیارد تومان از سوی مودیان مالیات، 50میلیارد تومان عوارض آلایندگی که جمع ان حدود 276 میلیارد تومان است حاصل شد.

زندیه‎وکیلی با اشاره به تولید پسماند در استان مرکزی گفت: روزانه 712 تن پسماند عادی در استان تولید شده که 670 گرم سرانه هر فرد است، 77 درصد پسماندها به صورت مکانیزه جمع آوری شده و روزانه 34 تن پسماند خشک تولید می‎شود.

وی افزود: در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز در استان مرکزی 364 نفر با 99 ماشین آلات فعالیت داشته که از این نظر وضعیت خوبی در کشور دارا هستیم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: به شهرداران تا آخر خرداد فرصت داده می‌شود تا چارت پیشنهادی تشکیلات خود را ارائه کنند، شهرداری‎ها باید نیم درصد از درامدهای خود را به کتابخانه‎ها داده و در غیر این صورت اداره دارایی نیم درصد را از درامدهای شهرداری‎ها کسر کرده و به حساب کتابخانه‎ها واریز می‏‌کند.

زندیه‎وکیلی با اشاره به پلمپ شهربازی‌ها گفت: در زمینه استانداردسازی شهربازی‎ها تعدادی از آنها پلمپ و تعطیل شده، در زمینه پارک‎های بازس و تجهیزات آنها وضع بدتر است و هیچکدام از پارک‌‏های بازی در سامانه استاندارد ثبت نشده‎اند.

وی افزود: برخی از وسایل بازی مانند سازه‎های بادی در استان‎های دیگر نتوانسته مجوز فعالیت بگیرند و غیر استاندارد شناخته شده که بهره برداران انها به این استان آمده و فعالیت می‌کنند که باید جلوی فعالیت انها نیز گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرداری‌ها یک نفر را به عنوان مسئول استانداردسازی پارک‎ها و وسایل بازی به اداره کل استاندارد معرفی کنند، در اربطه با تائیدیه آسانسور نیز با توجه به گلایه از طولانی بودن صدور تائیدیه از سوی اداره کل استاندارد، از این نهاد درخواست داشته این پروسه را کوتاه‎تر کنند.

زندیه وکیلی با اشاره به دریافت ماشین الات مورد نیاز گفت: ماشین‌آلات از طریق سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‏‌های کشور واگذار شده که شهرداری‌‏ها باید نسبت به درخواست دریافت به موقع آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon