فلسطین پیشنهاد نتانیاهو برای از سرگیری مذاکرات را رد کرد

فلسطین پیشنهاد نتانیاهو برای از سرگیری مذاکرات را رد کرد

خبرگزاری تسنیم: مذاکره کننده ارشد فلسطین با بیان اینکه موضع فلسطینیان درمورد شهرک سازی واضح و مشخص است با پیشنهاد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بحث درباره مرزهای شهرک‌سازی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هاآرتص، صائب عریقات، عضو کمیته اجرایی سازمان آزدیبخش فلسطین در واکنش به پیشنهاد مذاکره بنیامین نتانیاهو درباره  مرزهای شهرک‌سازی گفت موضع فلسطین واضح و مشخص است. این اقدامات غیرقانونی است و بحث درباره مرزهای (شهرک‌سازی) غیرمرتبط است.

وی پیشنهاد بنیامین نتانیاهو درباره بحث برای شهرک‌سازی را تلاشی برای مشروعیت بخشی به ساخت و سازها  خواند و تاکید کرد که فلسطینی‌ها آماده پذیرش آن نیستند.

این واکنش پس از آن صورت گرفت که یک مقام اسرائیلی امروز اعلام کرد نتانیاهو پیشنهاد مذاکرات سازش با فلسطینیان را با محوریت  مشخص کردن آن دسته از  ساخت‌وسازهایی که اسرائیل حفظ خواهد کرد و اجازه توسعه آن را خواهد داشت، مطرح کرده است.

مذاکرات سازش در آوریل 2014 و به دلیل ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی و عصبانی شدن اسرائیل از اتحاد محمود عباس و حماس در غزه با شکست مواجه شد.

سخنگوی عباس اعلام کرد که پیش شرط آغاز دوباره مذاکرات توقف ساخت و سازهای اسرائیل است. نتانیاهو در جلسه روز چهارشنبه خود با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود بخشی از سرزمین‌هایی که اسرائیل در جنگ 1967 اشغال کرده در اختیار این رژیم قرار خواهد گرفت و کنترل مابقی بخش‌ها به فلسطین واگذار خواهد شد.

یک مقام اسرائیلی به نقل از نتانیاهو گفت: بنابراین مذاکرات باید برای تعریف این مناطق که ما قادر به ساخت و ساز هستیم ادامه یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان