مهم‌ترین چالش دانشگاه پیام نور کاهش درآمد است


مهم‌ترین چالش دانشگاه پیام نور کاهش درآمد است

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: مهم‌ترین چالش دانشگاه‌های پیام نور کاهش درآمدها و کمبود بودجه ناشی از کاهش تعداد دانشجو بوده، که باید با کاهش هزینه و کسب درآمد این کمبودها جبران شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلپایگان، مهدی یوسفی ظهر امروز در نشست روسای دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان که در سالن همایش‌های واحد گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: نشست روسا و معاونان دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان حداقل 2 بار در سال و با هدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی در راستای ارتقای عملکرد دانشگاه‌های پیام نور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست‌ها مسائل مهم مدیریتی، آموزشی، توسعه و سیاست‌های کلی دانشگاه در سال جدید تبیین شده تا با استفاده از هم‌فکری و خرد جمعی به بهترین شیوه برای ارتقای دانشگاه‌های پیام نور برسیم و با ارائه راهکارها این پیشنهادات را عملی کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این جلسات بیان کرد: امروز مهم‌ترین چالش دانشگاه‌های پیام نور کاهش درآمدها و کمبود بودجه ناشی از کاهش تعداد دانشجو بوده، در حالی که دولت هم به دلیل شرایط اقتصادی موجود نمی‌تواند کمک به این دانشگاه‌ها را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در این شرایط باید راهکارهایی برای کاهش هزینه و کسب درآمد تدوین و عملی کنیم، که تشویق به سمت کارآفرینی و تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند از راهکارهای مؤثر در این مسئله باشد.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر 70 هزار دانشجو در 44 واحد پیام نور استان اصفهان مشغول تحصیل هستند، گفت: باید به جای تلاش برای افزایش تعداد دانشجوها با حفظ همین تعداد موجود در رشد کیفی دانشجو کار کنیم و یا با ایجاد رشته‌های جدید در راستای کارآفرینی و ارتقای سواد دانشجویان گام برداریم.

وی با تأکید بر توسعه کیفی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: باید جذب دانشجو به صورت حساب شده و با توجه به نیازهای آینده جامعه صورت گیرد، چرا‌که دانشگاه پیام نور ظرفیت کمک‌رسانی فرهنگی و علمی را به مجموعه آموزش عالی کشور دارد، همان طور که در سال‌های گذشته هم این مسئله را ثابت کرده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon