طرح احداث شهرک گلخانه‌ای شهر میلاجرد عملیاتی شود


طرح احداث شهرک گلخانه‌ای شهر میلاجرد عملیاتی شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار کمیجان گفت: باتوجه به بحران کمبود آب، یکی از سیاست‌‏های جهاد کشاورزی ایجاد گلخانه‎ها است که باید شهرک گلخانه‎ای میلاجرد هرچه سریع‌تر عملیاتی شود تا تعداد متقاضیان بیشتری را به این سو هدایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، غلامرضا میوه ظهر امروز در نشست فرمانداران استان مرکزی با استاندار مرکزی اظهار داشت: بحران کمبود آاب در کمیجان حتی برای آب شرب نیز وجود دارد و از 50 نقطه سکونتی و 48 روستا تنها دو نقطه شهر کمیجان و وفس کمی از لحاظ آبی شرایط مناسبی دارد و هم اکنون در میلاجرد آب جیره بندی می‌شود.

وی افزود: در رابطه با ممنوعیت کشت هندوانه، 50 هندوانه کار در کمیجان شناسایی شد که جلوی فعالیت 26 هندوانه‌کار آنان گرفته شد، برای ممانعت از ادامه فعالیت آنان نیار به پشتیبانی جدی مسئولان داریم و باید ممنوعیت کشت هندوانه رسانه‎ای شود تا مردم اطلاع داشته باشند.

فرماندار کمیجان تصریح کرد: باتوجه به بحران کمبود آب، یکی از سیاست‏‌های جهاد کشاورزی ایجاد گلخانه‎ها است که باید شهرک گلخانه‎ای میلاجرد هرچه سریعتر عملیاتی شود تا تعداد متقاضیان بیشتری را به این سو هدایت کنیم.

میوه با اشاره به ترویج گونه‌های کم آب بر گفت: یکی از وظایف جهاد کشاورزی اصلاح الگوی کشت و ترویج کشت‎های متناسب با اقلیم و کم آب بر بوده که در این زمینه باید به صورت جدی وارد شود، خشکسالی که هم اکنون گریبانگیر کل استان و شهرستان کمیجان شده سبب گردیده تا برخی از کشاورزان که کشت‎های آبی داشتند کشاورزی را رها کرده و به دامداری بپردازند و از این لحاظ میزان محصولات ما کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر سرمازدگی باغات بوده که سبب شده کشاورز از لحاظ درامد در تنگنا قرار گیرد، تعداد دام‏‌های موجود در کمیجان 4 برابر ظرفیت مراتع بوده که با چرای آنها در ایندن مراتع تهدید می‌شوند.

فرماندار کمیجان تصریح کرد: نیروی انسانی مورد نیاز در کمیجان تامین شده اما تجهیزات ندارند، در رابطه با توزیع آرد سهمیه شناوری را در نظر گرفته تا بتوان در مواقع ضرورت در اختیار نانوایی ها قرار داد.

میوه با اشاره به راه‎های ارتباطی کمیجان گفت: مشکلات راه‎های استان حل نشده و 100 میلیون تومان اعتبار برای تعریض محور کمیجان – اراک اختصاص داده شده اما باید گفت که با این اعتبارات راه‎های ارتباطی کمیجان اصلاح نشده زیرا راه‎های این شهرستان فوق بحرانی هستند.

وی افزود: در کمیجان دو شهرک صنعتی وجود داشته که درحال حاضر یکی از آنها فعال است، مشکل صنایع مستقر در این شهرک راه ارتباطی ان است که به سبب ان سرمایه‏‌گذاری نمی‌آید و خواستاریم راه ارتباطی این شهرک اصلاح شود.

فرماندار کمیجان تصریح کرد: ورودی شهرک صنعتی بسیار خطرناک است و روشنایی نداشته، این شهرک همچنین مشکل برق، کمبود فشار گاز، نداشتن فضای سبز و تصفیه خانه غیر فعال را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

میوه در رابطه با شهرک صنعتی میلاجرد گفت: مشکل معارضان این شهرک حل شده و زمین تملک شده و باید نقشه برداری عملیاتی شود، تامین نیروی انسانی و تجهیزات اداره صنعت و معدن کمیجان نیر مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon