فرآیند جذب سرمایه‌گذاران در گیلان تسهیل می‌شود


فرآیند جذب سرمایه‌گذاران در گیلان تسهیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از برگزاری نشست‌های تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری گیلان با مشارکت تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در گیلان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت شعبان‌پور ظهر امروز در همایش روابط عمومی‌های کلانشهرهای کشور در سالن غدیر استانداری گیلان، با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در تحقق همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین مردم و دستگاه اجرایی هستند و هر سازمان باید برای دستیابی به موفقیت به روابط عمومی‌ها تکیه کند.

وی با اشاره به معضل پسماند در شهرهای گیلان، افزود: کارهای خوبی در سال گذشته با مشارکت شهرداری‌ها انجام شد و در زمینه تهیه محتوای آموزشی مدیریت پسماند، تدریس در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی اقدام‌های موثری صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به ورود جدی استاندار به حل معضل پسماند استان، گفت: تفکیک از مبدا زباله در 52 شهر گیلان شروع شده است و شهرداری رشت نیز قراردادی را برای خرید زباله‌سوز منعقد کرد.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه روزانه بالای 600 تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود، تصریح کرد: سرانه تولید زباله برای هر گیلانی روزانه 850 گرم است که در مجموع روزانه دو هزار و 800 تن زباله توسط گیلانی‌ها تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در گیلان دفن زباله امکان‌پذیر نیست و شیرابه‌ها معضل مهم و اساسی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: تفکیک از مبدا زباله به عنوان یک مبحث جدی و اصلی در استان محسوب می‌شود که با مشارکت مردم باید به نحو مطلوب انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان برای جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد، اظهار داشت: استانداری گیلان آمادگی خود را برای جذب سرمایه‌گذاران از سایر استان‌ها اعلام می‌کند.

شعبان‌پور با اشاره به وجود کوه، دریا، جنگل و سواحل استان برای حضور سرمایه‌گذاران، افزود: 950 اثر تاریخی به ثبت رسیده و 22 بنای تاریخی در استان گیلان وجود دارد که تلفیق این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه مشارکت و ارائه خدمت به سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

وی از برگزاری نشست‌های تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری با مشارکت تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی در گیلان خبر داد و گفت: استاندار گیلان با جدیت پیگیر جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های مختلف استان است.

شهروندان در شناسایی مشکلات شهری نقش موثری ایفا می‌کنند

در ادامه شهردار رشت با اشاره به فلسفه ارتباطات، اظهار داشت: در عصر امروز خواسته یا ناخواسته کشورهای توسعه یافته به سمت کشورهای کمتر توسعه یافته برای تقویت وحمایت از شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی حرکت می‌کنند.

محمدعلی ثابت‌قدم افزود: به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری باید از شهروندان استفاده کنیم زیرا شهروندان به عنوان یک رسانه در شناسایی مسائل و مشکلات می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

وی نیاز امروز مدیریت شهری را شناسایی مسائل توسط افراد در حوزه کاری خود بیان کرد و گفت: در مدیریت شهرداری‌ها حق مدیریت صرف یا تئوری پردازی صرف وجود ندارد و لازم است هریک از شهروندان خروجی کار را لمس کنند و با انتقادات سازنده خود برای این نهاد یک رسانه باشند.

شهردار رشت با اشاره به جمعیت 2.5 میلیون نفری گیلان، تصریح کرد: گیلان یکی از متراکم‌ترین استان‌های کشور و شهر رشت به عنوان یکی از متراکم‌ترین شهرهای گیلان محسوب می‌شود.

ثابت‌قدم با بیان اینکه این تراکم جمعیت می‌تواند جنبه مثبت و منفی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر مسائل و مشکلات در این شهر متراکم حل نشود به سرعت به یک بحران تبدیل می‌شود، مانند زباله که همه از آن به عنوان دغدغه یاد کردند و نتوانستیم دغدغه را به راه حل تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه در مبانی تئوری ارتباطی، رسانه ملی تنها جایگاه اطلاع رسانی را ندارد، تاکید کرد: امروز رسانه‌ها گسترده‌تر شدند و اکنون هر شهروند یک رسانه محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت به درستی برای توسعه  استفاده کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
او پارک
پاکسان
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
triboon