۱۰ هزار هکتار گندم دیم در بروجرد کشت‌ شده است


10 هزار هکتار گندم دیم در بروجرد کشت‌ شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در سال زراعی جاری افزون بر ۱۰ هزار هکتار گندم دیم در بروجرد کشت‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، رضا امینی عصر امروز در جلسه هماهنگی و راهکارهای برداشت محصول سال زراعی جاری اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی مهم‌ترین وظیفه جهاد کشاورزی در جامعه است که با افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی می‌توان این مهم را تحقق بخشید.

وی توسعه کشت گندم به‌عنوان محصولی استراتژیک را یکی از وظایف اصلی و دغدغه‌های مجموعه‌های بخش کشاورزی دانست و افزود: در سال زراعی 94-93 در این شهرستان ده هزار هکتار گندم دیم کشت‌شده است که از مجموع 7 هزار هکتار سهمیه این شهرستان در انجام کشت مکانیزه 99 درصد آن تاکنون محقق شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به تحقق 100 درصدی کشت گندم آبی در این شهرستان عنوان کرد: 4 هزار و 200 هکتار سهمیه مکانیزه کشت آبی از مجموع 5 هزار و 600 هزار هکتار کشت گندم آبی نیز به‌صورت 100 درصدی محقق شده است.

امینی عملکرد اداره جهاد کشاورزی بروجرد در توزیع کود در سال زراعی جاری را موفق ارزیابی و بیان کرد: درمجموع 6 هزار و 500 تن کود بین کشاورزان این شهرستان توزیع‌شده است که از این میزان 5 هزار تن کود اوره و یک هزار تن کود فسفات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بذر اصلاح‌شده در میان کشاورزان این شهرستان در فصل زراعی جاری در مقایسه با سال پیش از آن رشد چشمگیر 50 درصدی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد افزایش گرایش کشاورزان به استفاده از این بذرها و مطلوب بودن کشت‌های کاشت شده از اقلام بذرهای اصلاح‌شده را از عوامل دستیابی به این مهم برشمرد و افزود: این‌گونه بذرهای اصلاح‌شده تأثیر بسزایی در رشد کیفیت محصولات کشاورزی در این شهرستان داشته است.

امینی از رشد مثبت سطح زیر کشت بیمه انواع محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از میزان 718 هکتار در سال زراعی گذشته با رشد تقریبی 3 برابری در سال جاری به دو هزار و 35 هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع تعهدات در حوزه گندم در سال زراعی جاری انجام‌شده است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته سطح زیر کشت گندم این شهرستان به دلایل مختلفی ازجمله کاهش میزان بارندگی، شرایط اقتصادی و نرخ این روند کاهشی داشته است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon