کتابخانه‌های روستایی و دیجیتالی در گلستان توسعه می‌یابد‌


کتابخانه‌های روستایی و دیجیتالی در گلستان توسعه می‌یابد‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان گلستان گفت: ‌کتابخانه‌های روستایی و دیجیتالی در گلستان توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، رضا قوانلو‌ در نشست صمیمانه کتابداران با استاندار گلستان اظهار داشت: در راستای افزایش و توسعه فرهنگ کتابخوانی در 17 اسفند 82 طرح جداشدن نهاد کتابخانه ها از وزارت ارشاد به تصویب رسید؛ توسعه در حوزه‌های تشکیلاتی و پرسنل در مدت یک دهه اتفاق افتاد و رشد و تکامل پیدا کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان گلستان تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی دارای 3 رکن انجمن‌ها، دبیرخانه‌ها و امور جاری و اداری هستند.

وی با اشاره به قانون مصوب در مجلس اشاره کرد و گفت: نظارت و حمایت از نهاد کتابخانه‌ها در این قانون با نگاهی هوشمندانه دیده شده  و وضعیت مطالعه در کشور خوب نیست و با بهبود یافتن این موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: باید مشوق‌هایی برای مطالعه درنظر گرفته شود و به نوعی مصوب شود که اگر در ادارات هدایایی داده می شود در کنار آن کتاب نیز اهدا شود.

قوانلو گفت: کتابخانه‌های روستایی نیز باید در استان مورد توجه ویژه قرار بگیرند و آمارهای مربوط به این بخش واقعی باشد و تنها نباید به قفسه و کتاب بسنده کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان گلستان اظهار کرد: باید برای ایجاد کتابخانه‌های چند رسانه‌ای و دیجیتال تلاش کنیم و برای حفظ منابع مکتوب نیز تلاش صورت گیرد.

انتهای پیام/ آ

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon