میزان بارش‌های سال زراعی در زنجان ۳ درصد افزایش یافت


میزان بارش‌های سال زراعی در زنجان 3 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: رئیس پیش‌بینی جوی هواشناسی استان زنجان با اشاره به میزان بارش‌های انجام شده در سال زارعی در زنجان گفت : بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به میانگین بلند مدت رشد ۳ درصدی داشته است.

صونا صرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با بیان اینکه میزان بارش‌ها در سال زارعی از اول مهرماه تا آخر اردیبهشت ماه سنجیده می‌‌شود، اظهار داشت: میزان بارندگی‌های انجام شده در سال زارعی امسال در شهر نسبت به میانگین بلند مدت رشد 3 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: میزان بارش‌ها در سال زراعی برابر با 273 میلیمتر در زنجان بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته باشد.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به میزان بارش‌های انجام شده در اردیبهشت ماه امسال در شهر زنجان ابراز کرد: میزان بارش‌های انجام شده درزنجان  6.6 میلمیتر بوده است که نسبت به سال گذشته 84 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 87 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان در طی امروز گفت: امروز شاهد افزایش ابر و رگبار‌های پراکنده و رعد وبرق در استان هستیم.

صرفی خاطر نشان کرد: با ورود جریان جوی از سمت جنوب غربی به استان شاهد نفوذ گرد و غبار همراه با وزش باد شدید در طی امروز و چند روز آینده در استان هستیم.

وی عنوان کرد: استقرار پدیده گرد و غبار تا چند روز آینده در جو استان ادامه دارد که سبب افت کیفیت هوای استان می‌شود.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: لازم است کودکان، افراد سالمند و بیماران قلبی و تنفسی از خروج غیر ضرور از منزل اجتناب کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon