سالن ورزش‌های پهلوانی و زورخانه در قم گسترش می‌یابد


سالن ورزش‌های پهلوانی و زورخانه در قم گسترش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم با بیان این که نسل جوان باید با ورزش‌های پهلوانی آشنا شوند گفت: سالن ورزش‌های پهلوانی و زورخانه در قم گسترش می‌یابد.

محمد انبارداران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: رشته‌های ورزشی زورخانه ای و پهلوانی به دلیل ماهیت ویژه خود و ریشه‌های مذهبی و فرهنگی، دارای شرایط خاصی است و لزوم ترویج و زنده نگهداشتن این رشته‌ها در جامعه امروز احساس می‌شود.

وی افزود: هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم در سال گذشته تلاش کرد که جمعیت ورزشکاران سازمان یافته خود را افزایش دهد و بر این اساس، آمار این ورزشکاران از مرز 500 نفر گذشت و تلاش می‌کنیم در سال 94 به آمار یک هزار ورزشکار سازمان یافته نزدیک شویم.

رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای قم گفت: که نسل جوان باید با ورزش های پهلوانی و زورخانه ای آشنا شوند و برنامه‌هایی مشترک با آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان نوجوان با این رشته و ریشه‌های ورزش‌های زورخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

انبارداران بیان کرد: در حال حاضر 4 سالن ورزش‌های پهلوانی و زورخانه در قم فعال است که آخرین آن، سالن جدید الاحداث حضرت ابوالفضل (ع) در منطقه امامزاده ابراهیم قم است و راه‌اندازی این زورخانه، نوعی پراکندگی در سالن‌های موجود در سطح شهر قم ایجاد می‌کند که اتفاق مثبتی است.

وی عنوان کرد: پیش از این برنامه‌های ورزشی پهلوانی و زورخانه ای در سالن شهید فهمیده مجموعه ورزشی شهید حیدریان، زورخانه فرودگاه بین‌المللی قم و زورخانه حضرت علی اکبر (ع) انجام می‌شد و بدین ترتیب جمع این زورخانه‌ها به عدد 4 رسید.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم تصریح کرد: رشته‌های ورزشی زورخانه‌ای ظرفیت زیادی برای جذب جوانان و نوجوانان دارند و در صورتی که تبلیغات بیشتری روی این رشته‌ها صورت گیرد جمعیت بیشتری از مردم به سمت و سوی این رشته‌ها که ظرفیت‌های فرهنگی نیز دارند گرایش پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon