اعتبارات دولت پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش نیست


اعتبارات دولت پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش نیست

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: بدون حضور خیران اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره مدارس استان قزوین حدود ۱۵ سال طول می‌کشد در همین راستا اعتبارات دولتی نمی‌تواند به تنهایی نیاز‌های آموزش و پرورش را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی بعد از ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با اشاره به این نکته که خیران مدرسه‌ساز متولی اصلی تعلیم و تربیت هستند، اظهار داشت: علم و دانش سرمایه‌های اساسی هر کشور محسوب می‌شوند در همین راستا خیران مدرسه ساز را می‌توان متولان اصلی تعلیم و تربیت در کشور دانست.

وی با توجه به نقش خیران در ارتقاء سطح تعلیم و تربیت، بیان کرد: خیران و مدرسه‌سازان را می‌توان به عنوان بارز‌ترین نهاد فرهنگ دوست کشور معرفی کرد، بنابراین باید فرهنگ انقال و از خودگذشتگی در راستای ارتقاء فرهنگ کشور در جامعه نهادینه شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی و ملی برای ساخت و تجهیز مدارس استان قزوین، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اعتبارات دولتی برای پاسخگویی به پروژه‌های عمرانی نیست.

وی گفت: در سال 93 کمتر از 100 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان قزوین بوده که از این بین تنها 65 درصد تحقق پیدا کرده است در همین راستا اعتبارات دولتی نمی‌تواند به تنهایی نیاز‌های آموزش و پرورش را برطرف کند.

حبیبی با بیان این نکته که بدون حضور خیران اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره مدارس استان قزوین حدود 15 سال طول می‌کشد، عنوان کرد: حضور خیران مدرسه‌ساز در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی باید بیش از پیش پرنگ‌تر شود، زیرا اعتیارات دولتی به هیچ وجه پاسخ‌گوی نیاز‌های آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به این نکته که تعمیر و نگهداری فضا‌های آموزشی باید مورد توجه خیران مدرسه‌ساز قرار گیرد، بیان کرد: نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی و مدارس استان قزوین باید مورد توجه خیران و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon