مفاخر ارزشمند خطه شمال به جامعه معرفی شوند

مفاخر ارزشمند خطه شمال به جامعه معرفی شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش اثرگذار مفاخر در توسعه جوامع، گفت: مفاخر ارزشمند خطه شمال به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، محمد باقر نوبخت عصر امروز در ششمین همایش بزرگ تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران در هتل بزرگ رامسر، اظهار داشت: واژه توسعه به دوران سال‌های 1950 به بعد برمی‌گردد.

وی افزود: واژه توسعه امروز در ادبیات اقتصادی کشورها قرار گرفته و در دوره مدرنیزم و پست مدرنیزم دچار تغییر و تحولاتی شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اروپا مصدر فاجعه انسانی برای تحقق توسعه در کشورها بوده است، تصریح کرد: کشورهای درگیر جنگ برای بازسازی خود به واژه توسعه نیازمند بودند.

نوبخت با بیان اینکه رشد اقتصادی و تولید ثروت باید در کنار توزیع عادلانه صورت قرار گیرد تا مفهوم توسعه نمود عینی پیدا کند، افزود: توسعه به مفهوم آزادی بوده و هر جامعه ای که آزادتر باشد، توسعه یافته است.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه مفاخر ارزشمند علمی، دینی و مذهبی نقش اساسی را در توسعه جوامع ایفا می‌کنند، گفت: باید در این حوزه مفاخر گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال تدوین برنامه ششم توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم، تصریح کرد: امیدواریم در این همایش بتوانیم فرصتی را برای معرفی و شناخت نخبگان برای نسل امروز جامعه داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید، حمایت از نخبگان و شایستگان است، افزود: نسبت به مشاهیر و مفاخر ارزشمند مازندران سر تعظیم فرود آورده تا امیدواریم این سلسله جلیله مشاهیر و مفاخر استمرار داشته باشد.

در این همایش از مشاهیر و فرزانگان مازندران با اهدا جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon