اختتامیه جشنواره فیلم و عکس سلامت در نیشابور برگزار شد

اختتامیه جشنواره فیلم و عکس سلامت در نیشابور برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: اختتامیه جشنواره فیلم و عکس سلامت عصر امروز در نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، علی‌اصغر کاراندیش عصر امروز در مراسم پایانی نخستین جشنواره کشوری فیلم و عکس سلامت در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: عکس و فیلم می‌تواند در این بخش مهم‌ترین نقش را ایفا کند.

وی با اشاره به دوران فرمانداری‌اش در سبزوار در فرهنگسرای نیاوران تهران، از برگزاری چنین جشنواره‌ای با محتوای سلامت تقدیر کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با بیان اینکه مفاهیم زیادی چون سلامت را می‌توان از طریق قالب‌های هنری چون نمایش، فیلم و عکس به مخاطب انتقال داد، تاکید کرد: هنرمندان در حوزه‌های مختلف در مسیر کار تلاش و سختی‌های زیادی از خود به خرج می‌دهند و از دنیای راحتی خودشان می‌گذرند و از دنیای مادی خیر چندانی نمی‌بینند تا آثار فرهنگی و هنری خلق کنند و برای ارتقا و تلطیف زندگی مردم تلاش کنند.

کاراندیش با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور را فرهنگ سازی و گفتمان سازی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی چون سلامت دانست.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی، فیلم و عکس است، اعلام آمادگی کرد با مشارکت سازمان‌های اجرایی کشور، جشنواره‌هایی از این دست را اجرایی کند.

محمدرضا داوودآبادی فراهانی، معاون وزیر بهداشت نیز در این مراسم اظهار داشت: در معاونت فرهنگی وزارت‌خانه، دبیرخانه دائمی برای ارائه مباحث پزشکی در قالب‌های فرهنگی و توانمندی‌های سلامت راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به پژوهشی در آمریکا که در سال‌های 2003 تا 2005 میلادی در حوزه اقتصاد سلامت روی داده است، اظهار کرد: کارشناسان آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند در سال 2028 کمر اقتصاد آمریکا به خاطر هزینه‌های فزاینده نظام سلامت می‌شکند؛ یعنی کشوری با آن همه تولید ثروت و پیشرفت در بخش‌ سلامت نمی‌تواند هزینه‌ درمانی مردم را در آن مقطع تامین کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه‌حل کارشناسان آنجا را ترویج فرهنگ سلامت با تکیه بر موضوع پیشگیری دانست و تاکید کرد: باید مفاهیم بهداشتی در سطوح مختلف جامعه تبدیل به باور و فرهنگ شود.

داوودآبادی فراهانی اطلاع داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال آینده نخستین جشنواره سلامت و زیرمجموعه‌های آن در حوزه فیلم، عکس، انیمیشن و ... را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon