فرهنگ‌سازی در عرصه‌ اشتغال اصفهان به خوبی صورت نگرفته است


فرهنگ‌سازی در عرصه‌ اشتغال اصفهان به خوبی صورت نگرفته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ سازی در عرصه‌ اشتغال به خوبی صورت نگرفته است، گفت: کشورمان در تولید علم به خوبی عمل کرده ولی متاسفانه نتوانسته این علم را در اشتغال به خوبی به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز پیرامون اصول حاکم بر اداره‌کل ارشاد استان اصفهان اظهار داشت: پس از مراسم تودیع و معارفه خود اعلام کردم که پس از 10 روز اصول و خط مشی اداره کل ارشاد استان را اعلام می‌کنم، در همین راستا 9 اصل حاکم بر اداره کل ارشاد استان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اصل نخست، حاکم کردن پویایی و نشاط در مجموعه است، افزود: مجموعه ساکن و راکد هیچ موقع به پویایی نمی‌رسد. اصل تعامل در عرصه داخل و خارج نیز به عنوان دومین اصل مدنظر بوده و معتقد هستیم اگر مجموعه‌ای دارای تعامل نباشد آن مجموعه می‌میرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی مطرح است پس باید در عصه بین‌الملل و داخل نیز در این راستا اندیشه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه خود باوری به عنوان اصل سوم در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت کشورمان تنها یک صدم جمعیت جهان را تشکیل داده ولی بیش از 1.7 درصد تولید علم جهان را در اختیار دارد، کشورمان در تولید علم به خوبی عمل کرده ولی متاسفانه نتوانسته این علم را در اشتغال به خوبی به کار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی بیان کرد: با نگاه به اداره کل ارشاد متوجه این موضوع می‌شویم که فرهنگ سازی در عرصه‌های مختلف از جمله اشتغال به خوبی صورت نگرفته و باید این نگاه تغییر کند تا تولید علم به اشتغال تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از منابع حداکثری جز اصل چهارم مدنظر قرار دارد، افزود: منابع شامل 4 عرصه انسانی، سرمایه‌ای، راهبردی و مالی بوده و باید از تمام این منابع استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: نشاندن لبخند بر چهره مردم جز اصول پنجم اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان بوده و باید به نوعی با لبخند، نشاط را در جامعه تجلی دهیم که این امر نیز از توصیه‌های قرآنی و سیره اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اصل ششم خاطرنشان کرد: نگاه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اصفهان باید در شان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و با قبل متفاوت باشد، اگر این موضوع را باور کنیم علاوه بر اینکه به عنوان استان نمونه مطرح می‌شویم به عنوان الگو در شهرهای دیگر کشورها نیز شناخته می‌شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی بیان کرد: تسهیل و تسریع در کارها به عنوان اصل هفتم و پایش و پویش به عنوان اصل هشتم در دستور کار اداره‌کل اراشد استان قرار دارد، رصد کردن موسسات و مراکز مختلف جز پایش و پویا کردن فعالیت‌های این مراکز جز پویش قرار دارد، رنکینگ و رتبه بندی کردن موسسات در همین راستا قرار دارد.

وی با بیان اینکه حرکت به سوی تمرکز زدایی و جلوگیری از تمرکز گرایی جز اصول نهم قرار داشته، افزود: تا آنجایی که ممکن بوده باید صدور مجوزها را از تهران به اصفهان منتقل کنیم و به حوزه‌های مختلف اعتماد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: توجه ویژه به شهرستان‌های از دیگر اصول حاکم بر اداره‌کل اراشاد استان بوده و در همین راستا نیروهای بسیار ارزشمندی در شهرستان‌ها وجود دارد که باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon