بیش از ۵۲ میلیارد ریال وام به نیازمندان شیرازی پرداخت شد


بیش از 52 میلیارد ریال وام به نیازمندان شیرازی پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز گفت: در سال گذشته بیش از ۵۲ میلیارد ریال وام ضروری قرض‌الحسنه به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد شیراز پرداخت شد.

مرآت رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: براساس برنامه پرداخت وام‌های ضروری قرض‌الحسنه از محل منابع اعتبارات قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز در طول یک سال گذشته بیش از 52 میلیارد  ریال تسهیلات به نیازمندان وام از جمله کارگشایی و اشتغال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مرتفع کردن نیاز ضروری خانوارهای تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد است افزود: از ابتدای امسال تاکنون کمیته امداد شهرستان شیراز پس از بررسی و تأیید استحقاق نیاز خانوارها اقدام به پرداخت 3 هزار و 478 فقره وام به ارزش بیش از 52 میلیارد و 528 میلیون ریال در قالب وام قرض‌الحسنه کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: سرفصل‌های پرداختی و مورد نیاز فوری خانوارها در پرداخت این وام‌ها درمانی، ازدواج، اشتغال، مسکن، حوادث، محکومان نیازمند، تحصیلی و آموزشی است.

رسولی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز آمادگی دارد سرمایه نقدی خیّران و نیکوکاران شیرازی را در راستای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به محرومان تقبل کند تصریح کرد: این نهاد بازپرداخت اصل مبلغ به امانت گذاشته شده نیکوکاران در هر زمان که خیران مطالبه کنند را تعهد می‌کند.

وی بیان کرد: مبلغ هر فقره وام بنا به نیاز خانواده‌ها بین 10 تا 20 میلیون ریال و وام‌های اشتغال بین 30 تا 150 میلیون ریال است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز با بیان اینکه در شهرستان شیراز 19 هزار خانوار شهری و 7 هزار و 200 خانوار روستایی تحت پوشش این نهاد هستند که 64 درصد از جامعه آماری را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند عنوان کرد: 36 درصد از جامعه آماری تحت پوشش این نهاد مردان سرپرست خانوار هستند.

رسولی با اشاره به برنامه‌های سال 94 این نهاد گفت: فرصت‌های شغلی، تأمین اشتغال، آموزش خانواده در زمینه کسب مهارت‌های فنی از اولویت‌های کاری کمیته امداد شهرستان شیراز است.

وی مهم‌ترین دغدغه مسئولان کمیته امداد را تأمین مسکن برای خانوارهای فاقد مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با کمک خیران و مردم این نهاد تلاش دارد تا پایان امسال 100 واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش آماده کند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon