شهدای تدارکات نقش به‌سزایی در پیروزی‌‌های دفاع مقدس دارند


شهدای تدارکات نقش به‌سزایی در پیروزی‌‌های دفاع مقدس دارند

خبرگزاری تسنیم: معاون هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب با بیان اینکه فرهنگ شهدای تدارکات، استفاده حداکثری از حداقل امکانات بود، گفت: بیش از ۷۰ درصد پیروزی‌های جنگ با تلاش شهدای تدارکات به دست آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سردار داوود غیاثی‌راد در نخستین یادواره سرداران و 85 شهید تدارکات و پشتیبانی استان زنجان با یادآوری خاطرات رشادت‌های رزمندگان تدارکات سپاه در عملیات‌های مختلف اظهار داشت: رزمندگان تدارکات سنگر می‌ساختند در حالی‌که خود سنگر نداشتند و هر صبح و شام در فکر رزمندگان خطوط مقدم بودند.

وی با اشاره به 85 شهید تدارکات سپاه انصار المهدی(عج) زنجان عنوان کرد: شهدای تدارکات سپاه خلوص و اخلاص ویژه داشتند که لازم است نام و یادشان را برای ادامه راهشان و رسیدن به هدف والای امامشان و برای استمرار حرکت مقدس دفاع مقدس در جبهه‌های فرهنگی، جهاد رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی یاد کنیم.

معاون هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب با اشاره به حداکثر استفاده شهدای تدارکات از حداقل امکانات ابراز کرد: فرهنگ شهدای تدارکات در بهره‌وری درست از امکانات باید سرلوحه لوحه کارمان باشد.

وی عنوان کرد:در صحنه 8 سال دفاع مقدش تدارکاتچیان سربازان اقتصاد مقاومتی بودند که دیروز صرفه‌جویی تامین تدارکات از پشت جبهه و تدارک رزمندگان برای اعزام و تشییع شهداء را برعهده داشتند.

سردار غیاثی‌راد با بیان اینکه اگر فرهنگ صرفه‌جویی این عزیزان بعد از جنگ ادامه پیدا می‌کرد مشکلات تامین اقتصادی دولت‌ها کمتر می‌شد.

وی به تعداد 3 برابری اسرای عراقی در برابر آزادگان اشاره و عنوان کرد: جمعیت کشور عراق یک سوم جمعیت کشور ما است و در جنگ تحمیلی 8 ساله، آمار اسرای ایرانی 42 هزار نفر بود که در برابر 72 هزار اسیر عراقی که برخی پس از آزادی پناهنده شدند.

معاون هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب افزود: در طول جنگ تحمیلی تعداد شهدای ما 187 هزار نفر بود ولی آمار کشته‌شدگان عراقی جدا از کشته‌های سودانی، اردنی 520 هزار نفر بود.

وی با اشاره به اینکه تدارکات به معنی تهیه و تجهیز نیروی انسانی و تامین تدارکاتی لشکرها و مقرها است، بیان کرد: تامین تک‌تک رزمندگان از داخل شهرها و در میدان‌های استان‌ها و شهرستان‌ها آغاز ‌می‌شد و با ارسال کمک‌های مادران شهداء و خانواده‌های توانمند و بازار انجام می‌شد.

سردار غیاثی‌راد به اعتماد مردم به نیروهای تدارکات اشاره کرد و افزود: شهدای تدارکات انسان‌های مطمئن، معتمدو مخلص بودند که معتمد و مورد پذیرش مردم بازاریان بودند.

وی تدارکات سپاه را بیشتر از تدارکات دولت‌ برای جبهه‌ها دانست و ابراز کرد: اگر این تدارکات نبود دولت تدارکات را به معنای واقعی نمی‌توانست انجام دهد.

معاون هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب گفت: ما پیروزی در جنگ تحمیلی 8 ساله را 70 تا 80 درصد مدیون تدارکات سپاه هستیم.

وی بیان کرد: آزادسازی خرمشهر که این روزها سالروز گرامیداشت‌ آن فرا رسیده است نمونه‌ای از جانفشانی رزمندگان تدارکات از پل‌های خیبری تا اقدامات تدارکاتی در جزیره مجنون زیر آتش دشمن است.

سردار غیاثی‌راد گفت: در جنگ جهانی دوم دلیل پیروزی متفقین بر هیتلر موضوع فریب بزرگ از طریق تدارکات بود.

وی وجود شهدای غواص در شهر زنجان را افتخاری بزرگ دانست و گفت: این غواصان گمنام با رشادت‌های خود اوراق سیاه صدام و بعثی‌ها رادر هم پیچیدند.

معاون هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب با اشاره به عملیات فاو عنوان کرد: فرماندهان رشید ما با تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌ها از فکه تا شلمچه و برعکس دشمن را به اشتباه انداختند و غواصان با قایق‌های مخفی خود توانستند دشمن را در 21 بهمن 1364 از بندر استراتژیک فاو بیرون کنند.

وی به ولادت حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس بی نام حضرت علی‌اکبر(ع) معنا نداشت و مقرها و گردان‌هایی به نام ایشان نام نهاده شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon