تعداد زیادی از بیماران خارجی در زمان تحریم در ایران معالجه شدند

تعداد زیادی از بیماران خارجی در زمان تحریم در ایران معالجه شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با تشریح معالجات بیماران خارجی در زمان تحریم در ایران از آمادگی پذیرش ۱.۵میلیون بیمار خارجی برای درمان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تشریح مباحث مختلف در حوزه اختیارات سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی بوده است که در سه دهه گذشته به‌خوبی درخشیده است به‌طوری که رهبر معظم انقلاب نیروهای جامعه پزشکی را یک ثروت اجتماعی عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: البته جامعه پزشکی در چند وقت اخیر دچار ناراحتی شدند زیرا مباحثی مانند حبس پزشکان مطرح شد و اگر همکاری بسیار مناسب رئیس قوه قضائیه نبود واقعاً شرایط سختی بر پزشکان حاکم می‌شد زیرا یکی از مهمترین مؤلفات هر پزشکی شجاعت حرفه‌ای او است که نباید با چنین قوانین دچار اختلال شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در این باره عنوان کرد: چندی قبل بنده امضای 22هزار پزشک را در قالب کمپینی نسبت به اصلاح قانون حبس پزشکان در اختیار آیت‌الله آملی لاریجانی قرار دادیم و این فقط گوشه‌ای از نگرانی‌های جامعه پزشکی است البته حرف ما این نیست که قوانین را به‌صورتی تبیین کنند که پزشکان هرکاری دلشان خواست انجام دهند البته نباید شجاعت حرفه‌ای گرفته شود.

زالی در ادامه با اشاره به دستاوردهای پزشکان حتی در زمان تحریم عنوان کرد: ما در حوزه پزشکی به‌جز در بخش دارویی و آن هم در یک مقطع کوتاهی مردم به هیچ عنوان از مشکلات مداخلات درمانی براثر فشارهای تحریم مانند حوزه‌های دیگر نرنجیده‌اند حتی در زمان تحریم بیماران خارجی بسیاری در ایران معالجه شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز با وجود همین زیرساخت‌ها این آمادگی وجود دارد یک‌ونیم میلیون بیمار خارجی را در ایران پذیرش و درمان کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به آمادگی پزشکان ایران برای اعزام به یمن عنوان کرد: در این زمینه بخش‌های خصوصی نیز این اعلام آمادگی داشتند که مجروحان یمنی را پذیرش کنند.

زالی در پایان با تأکید بر رفتار محبت‌آمیز و بااحترام با جامعه پزشکی که سالها در دفاع مقدس خدمات بسیاری ارائه کردند خاطرنشان کرد: این صحیح نیست که به‌خاطر یک عده قلیل از پزشکان اکثریت پزشکان دلسوز کشور آسیب ببینند، زیرا امروز اکثر پزشکان دچار ناملایمات در حوزه‌های مالیاتی، عوارض و رفتارهای توهین آمیز هستند به‌طوری که شاهد هستیم تابلوی پزشکان را در برخی شهرها جمع‌آوری می‌کنند.

انتهای پیام/*

 

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon